داستان بی پایان گرانی برنج

داستان بی پایان گرانی برنج

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی عامل اصلی افزایش نرخ برنج ایرانی را در یک ماه گذشته...

مسعود امرالهی درباره وضعیت بازار برنج ایرانی افزود: برنج ایرانی موجود در بازار مربوط به کشت چند ماه پیش کشاورزان بوده و این افزایش نرخ در بازار غیرمنطقی است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: متاسفانه بعد از سال نو نرخ برنج ایرانی در حالی افزایش یافت که نرخ برنج مصوب برای طارم درجه یک 65 هزارتومان تعیین شده بود و هیچ گونه افزایش قیمتی را در سراسر کشور نداشتیم.

هدف محتکران افزایش نرخ برنج کشت جدید است

امرالهی با بیان اینکه محتکران، دلالان و سودجویان نرخ برنج ایرانی را در بازار افزایش داده‌اند تصریح کرد: هدفشان از این احتکار افزایش نرخ پایه برنج کشت جدید است.

برخورد قانونی با محتکران و گران فروشان

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از امروز تا پایان ماه مبارک رمضان به همه واحدهای بازرسی و نظارت سراسر کشور دستور داده شده چنانچه بازرسان و ناظران با گران فروشی برنج بیش از نرخ مصوب، انبارها، مراکز عمده فروشی و مراکز تامین‌کننده توسط محتکران روبه‌رو شوند، علاوه بر برخورد جدی از سوی سازمان تعزیرات حکومتی رای صادر می‌شود.

طبق مصوبه معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در یکم اسفندماه سال 1400 نرخ فروش برای مصرف‌کننده به منظور پیشگیری از افزایش بی‌ضابطه برای هر کیلوگرم برنج طارم ایرانی درجه یک 65 هزار تومان، برنج طارم درجه دو 60 هزار تومان، برنج ایرانی شیرودی 42 هزار تومان، برنج هندی وارداتی 18هزار و 500 تومان و برنج پاکستانی وارداتی 20 هزار و 500 تومان تعیین شده است.

وی اعلام کرده است نرخ برنج‌های وارداتی که توسط شرکت خدمات بازرگانی تهیه شده به ازای هر کیلوگرم برنج هندی 1121 مبلغ 24 هزار تومان، پاکستانی 1121 مبلغ 25 هزار تومان و تایلندی مبلغ 12 هزار و 500 تومان تعیین شده است.

بر اساس این ابلاغیه، با گران‌فروشان برنج و متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد