رفع کامل مشکل توزیع سود شرکت‌ها از طریق سجام در آینده نزدیک

رفع کامل مشکل توزیع سود شرکت‌ها از طریق سجام در آینده نزدیک

بورستهران- ایرنا- ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار از پیگیری جدی به منظور رفع مشکلات توزیع سود نقدی شرکت‌ها از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سازمان بورس و اوراق بهادار، «مجید عشقی» به توزیع سود نقدی شرکت‌ها از طریق سامانه سجام اشاره کرد و گفت: پیرو مذاکراتی که در جلسه با ريیس محترم کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، توزیع سود نقدی شرکت‌ها از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) با اولویت بالا در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: پیرو همین موضوع در آینده نزدیک مشکلات توزیع سود شرکت‌های بورسی از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به طور کامل مرتفع خواهد شد.

 گفتنی است، «مجید عشقی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در دیدار با حجت الاسلام حسن شجاعی، ريیس کمیسیون اصل 90 در خصوص موضوعات مختلف از جمله پیگیری مطالبات سهامداران خرد گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا، روز گذشته «حجت‌الاسلام حسن شجاعی»، ريیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی اعلام کرد: پرداخت سود سهام از طریق سامانه سجام گامی مهم در راستای حمایت از حقوق سهام‌داران خرد است، امیدوارم سازمان‌ بورس با عمل به این وعده عزم جدی خود را برای حمایت از سهام‌داران خرد نشان دهد تا شاهد تخلف از قانون و پایمال شدن حقوق سهام‌داران نباشیم.

این نماینده مسيول با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد از 490 شرکتی که امسال قصد واریز سود برای سهام‌داران خود را دارند، 272 شرکت دستورالعمل سازمان بورس را زیر پا گذاشته‌اند، ادامه داد: این شرکت‌ها راه‌های دیگری برای توزیع سود در نظر گرفته‌اند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد