راه اندازی و تولید خط موتور‌های یورو 6 در شرکت تیوان اقدام قابل تحسین است

راه اندازی و تولید خط موتور‌های یورو 6 در شرکت تیوان اقدام قابل تحسین است

ريیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه راه اندازی و تولید خط موتور‌های یورو 6 در شرکت تیوان اقدام قابل تحسین است، گفت: باید برای رسیدن تیوان به ظرفیت تولید 500 هزار موتور در سال کمک شود.

به گزارش بورس نیوز، روز پنجشنبه شرکت توسعه قوای محرکه تیوان از شرکت‌های زیر مجموعه گروه بهمن طی مراسمی با حضور مجازی حسن روحانی رییس جمهوری، علی آقا محمدی ريیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو تشخیص مصلحت نظام، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، جمعی از نمایندگان مجلس و مقامات عالی رتبه کشور افتتاح شد.

آمادگی تیوان برای تولید موتور‌های یورو 6 قابل قبول است

علی آقا محمدی ريیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو تشخیص مصلحت نظام در حاشیه آیین افتتاح کارخانه موتور‌های پرقدرت و کم مصرف تیوان با تاکید بر قابل تحسین بودن راه اندازی و تولید موتور‌های یورو 6 گفت: اعلام آمادگی شرکت تیوان برای تولید موتور‌های پر قدرت و کم صرف اقدام قابل قبولی است و باید زمینه حمایت و کمک به آن‌ها برای رسیدن هر چه سریعتر به ظرفیت 500 هزار دستگاه در سال فراهم شود.

ريیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه سال 1400 به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است، بیان داشت: باید موانعی که شرایط تولید را با مشکلات متعدد روبرو کرده است، بر طرف شود؛ همچنین برخی قوانین دست و پا گیر اصلاح شود تا بتوانیم گام مهمی در راستای تحقق شعار سالی که رهبر عالی قدر انقلاب تعیین کردند، برداریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی ناهماهنگی‌ها بین دستگاه‌های اجرایی موجب می‌شود تا تولید در اجرایی شدن موفق نباشد، خاطرنشان کرد: باید برای تمامی موانع تولید راه کار‌های منطقی و اساسی یافت تا تولید کنندگانی همچون شرکت تیوان با قدرت مسیر تولید خود را در کشور طی نمایند.

گفتنی است از سال 92 حمایت از تیوان جهت تولید موتور‌های کم مصرف و مطابق آلایندگی روز دنیا با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شد. تیوان تولید خانواده موتور‌های سه و چهار سیلندر با توان 75 تا 155 اسب بخار و گشتاور‌های متفاوت 100 تا 250 نیوتن متر با داخلی سازی 85 درصد را به عهده دارد.

این خانواده موتور با استفاده از مدرن‌ترین فناوری‌های روز دنیا دارای توان بالا، مصرف سوخت پایین و استاندارد یورو 6 هستند.

تیوان تولید خود را با 20 هزار دستگاه موتور آغاز کرده و دارای ظرفیت تولید 10 نوع موتور در هر شیفت و سالیانه 500 هزار دستگاه است. 20 هزار میلیارد ریال در راه اندازی شرکت تیوان سرمایه گذاری شده که بزرگترین سرمایه گذاری در دو دهه اخیر صنعت خودرو است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد