هشدار دامپزشکی خوزستان؛ مرغ زنده نخرید

هشدار دامپزشکی خوزستان؛ مرغ زنده نخرید

مدیرکل دامپزشکی خوزستان نسبت به خرید و مصرف مرغ زنده هشدار داد و گفت: تداوم این مساله می‌تواند سلامتی شهروندان را به خطر انداخته و سبب شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام شود.

ایرنا: مدیرکل دامپزشکی خوزستان نسبت به خرید و مصرف مرغ زنده هشدار داد و گفت: تداوم این مساله می‌تواند سلامتی شهروندان را به خطر انداخته و سبب شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام شود.

دکتر مصطفی کنارکوهی افزود: عرضه مرغ به شکل زنده و ذبح آن در اماکن عمومی و منزل خطراتی مانند انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از طریق پرنده زنده، لاشه، خون، پر و فضولات مرغ را به دنبال دارد که باعث ایجاد آلودگی زیست محیطی، تجمع حشرات و حیوانات موذی، رشد آلودگی ثانویه در لاشه و بقایای به جا مانده از ذبح مرغ و احتمال انتقال آلودگی مختلف را دربردارد.

وی به شهروندان توصیه کرد برای حفظ سلامتی و بهداشت خود و خانواده و همچنین در راستای کمک به بهداشت محیط زیست و هم نوعان خود از خرید مرغ زنده خودداری کنند و گوشت مرغ مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر و مجاز و به صورت بسته‌بندی شده با درج تاریخ تولید انقضا و قیمت تهیه کنند.

کنارکوهی افزود: دامپزشکی خوزستان با واحدها و افرادی که مبادرت به عرضه و فروش مرغ زنده کنند و بهداشت عمومی جامعه را به مخاطره می‌اندازند برخورد قانونی خواهد کرد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: هم اکنون بیشتر واحدهای مرغداری در خوزستان مشغول پرورش مرغ به روش بهداشتی بوده و مرغ‌های تولیدی خود را در پایان دوره پرورش، به منظور کشتار به کشتارگاه‌های طیور منتقل می‌کنند و در کشتارگاه‌ها مرغ‌ها با نظارت، ناظران شرعی و بهداشتی دامپزشکی در راستای تولید محصول سالم و حلال ذبح می‌شوند.

وی گفت:با توجه به نظارت‌های صورت گرفته توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی فقط محصولات سالم و بهداشتی به مصرف کننده می‌رسد ضمن آنکه مرغ‌های تولیدی در کشتارگاه‌های صنعتی طیور به صورت گرم (کشتار روز) و بسته‌بندی شده و دارای تاریخ مصرف و انقضا و درج قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرارمی گیرد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد