سیگنال‎‌های امروز بازار سهام چیست؟ / حراج اوراق بدهی لغو شد

سیگنال‎‌های امروز بازار سهام چیست؟ / حراج اوراق بدهی لغو شد

روز گذشته بورس در حالی به کار خود پایان داد که رشد سه درصدی شاخص کل و هم‌وزن رکورد جدیدی برای بازار سهام ثبت کرد و عدد شاخص کل وارد کانال یک میلیون 400 هزار واحدی شد. حال باید دید اخبار تاثیرگذار بر این بازار برای معاملات امروز چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته بورس در حالی به کار خود پایان داد که رشد سه درصدی شاخص کل و هم‌وزن رکورد جدیدی برای بازار سهام ثبت کرد و عدد شاخص کل وارد کانال یک میلیون 440 هزار واحدی شد. در حالی که بورس به گفته کارشناسان برای چهارمین روز متوالی به صورت دستوری سبزپوش به کار خود پایان داد، حال باید دید اخبار تاثیرگذار بر این بازار برای معاملات امروز چیست.

_مهمترین خبر برای بورس شاید لغو حراج اوراق بدهی بود که عصر روز گذشته و به تصمیم وزیر اقتصاد انجام شد.

کارگزاری بانک مرکزی در راستای عرضه تدریجی اوراق مالی اسلامی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و پیرو اطلاعیه منتشر شده مورخ 30 شهریور 1400 مقرر بود مرحله نوزدهم حراج اوراق مالی اسلامی دولتی را به منظور فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بیمه‌ای و شرکت‌های تامین سرمایه در روز سه‌شنبه 18 آبان‌ماه 1400 اجرا کند، اما بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، حراج مذکور در تاریخ یاد شده برگزار نمی‌شود.

_وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که لاوروف وزیر امور خارجه این کشور و امیرعبداللهیان همتای ایرانی وی در تماسی تلفنی درباره از سرگیری مذاکرات برجام در وین گفت و گو و بر اجرای موثر این توافق تاکید کردند.

_محمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشور در وضعیتی قرار گرفته که تمامی فعالیت‌های اقتصادی برون مرزی، و البته گزاره‌های اقتصادی داخلی؛گریزی از تعامل با جهان نداشته باشد. امروز ارز حاصل از صادرات راهی به داخل کشور پیدا نمی‌کند، هرچند اصل صادرات نیز تحت الشعاع مسايلی قرار گرفته که به صورت مستقیم با برجام و FATF مرتبط است.

_عربستان سعودی یک روز پس از بی اعتنایی اوپک پلاس به درخواست آمریکا برای عرضه بیشتر نفت، شوک دیگری به بازار وارد کرد و قیمت فروش رسمی همه گریدهای نفتی خود برای همه خریداران را دو دلار و 70 سنت بالاتر از قیمت پایه نفت عمان/دوبی تعیین کرد که بالاتر از افزایش یک دلار و 40 سنتی در نوامبر بود.

_براساس دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس، امروز اعضای این کمیسیون به بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو (اعاده شده از شورای نگهبان) می‌پردازند.

_نظام‌الدین موسوی، نماینده مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود نوشت: در بودجه 1400 وزارت نفت را مکلف کردیم 15هزارمیلیاردتومان مواد اولیه قیر را ماهانه به پالایشگاهها بدهد و قیرحاصله صرف ساخت و بهبود جاده های شهر و روستا شود. وزارت نفت 7ماه تعلل کرد تا قیمت هر تن قیر از 3میلیون به 11میلیون رسید. به باد دادن حق مردم،فسادی بدتر از دزدی و اختلاس است.

_بانک مرکزی (شنبه، 15 آبان‌ماه) نرخ رسمی 46 ارز عمده و اصلی را اعلام کرد که براین اساس نرخ رسمی 17 ارز کاهش و نرخ رسمی 18 ارز افزایش یافت. همچنین نرخ رسمی 11 ارز ثابت ماند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد