قیمت طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت

قیمت طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت

قیمت سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت کاهشی بود و حباب سکه نیز در پایان هفته به 370 هزار تومان رسید.

ایرنا: قیمت سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت کاهشی بود و حباب سکه نیز در پایان هفته به 370 هزار تومان رسید.

بازار سکه و طلا در هفته چهارم آذرماه، کار خود را کاهشی آغاز کرد و قیمت سکه تمام بهار آزادی در این هفته در کانال 13 میلیون تومان ماندگار شد.

قیمت سکه طرح جدید در روز شنبه با نرخ 13 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد و در روز یکشنبه 120 هزار تومان کاهش یافت. روند نزولی بهای سکه در روز دوشنبه نیز ادامه داشت و با قیمت 13 میلیون تومان معامله شد اما در روز بعد با رشد 70 هزار تومانی به رقم 13 میلیون و 70 هزار تومان رسید.

سکه طرح جدید در روز چهارشنبه 230 هزار تومان افزایش قیمت داشت و 13 میلیون و 300 هزار تومان شد. در آخرین روز کای هفته سکه با نرخ 13 میلیون و 120 هزار تومان معامله شد.

قیمت‌ها در بازار طلای خام در هفته چهارم آذرماه همچون هفته‌های قبل در نوسان بود. به این صورت که یک گرم طلای 18 عیار در روز شنبه یک میلیون و 308 هزار تومان معامله ‌شد و بهای آن در روز بعد به یک میلیون و 292 هزار تومان و در روز دوشنبه به یک میلیون و 281 هزار تومان رسید.

یک گرم طلای 18 عیار در روز سه‌شنبه یک میلیون و 268 هزار تومان و در روز چهارشنبه یک میلیون و 300 هزار تومان بود و پرونده آن در روز پنجشنبه با قیمت یک میلیون و 288 هزار تومان بسته شد.

قیمت هر مثقال طلا در هفته گذشته در میانه کانال پنج میلیون تومان نوسان داشت. در نخستین روز هفته هر مثقال طلا برابر با پنج میلیون و 669 هزار تومان و روز یکشنبه پنج میلیون و 598 هزار تومان تعیین شد.

بهای هر مثقال طلا در روز دوشنبه 48 هزار تومان کاهش یافت و برابر پنج میلیون و 550 هزار تومان شد و در روز سه‌شنبه این رقم 22 هزار تومان افزایش داشت. در روزهای پایانی هفته قیمت هر مثقال طلا روند افزایشی داشت روز چهارشنبه برابر پنج میلیون و 635 هزار تومان و روز پنجشنبه پنج میلیون و 588 هزار تومان داد و ستد شد.

قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده یک هزار و 780 تا یک هزار و 790 دلار نوسان داشت.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تحولات بازار سکه و طلا گفت: اگرچه انس جهانی طلا در طول هفته سیر کاهشی داشت اما روز پنجشنبه چهار دلار افزایش قیمت را ثبت کرد.

محمد کشتی آرای اظهارداشت: در طول یک هفته گذشته با شروع مذاکرات، نرخ ارز در طول هفته سیر نزولی داشته است و این موضوع باعث شده قیمت طلا و سکه سیر نزولی داشته باشد.

وی بیان کرد: به دلیل کاهش سکه و طلا در هفته گذشته تقاضایی در بازار ایجاد نشد اما به دلیل کاهش عرضه و اینکه برخی گمان می‌کردند قیمت‌ها افزایش یابد باعث شد حباب سکه تا 520 هزار تومان افزایش یابد اما حباب سکه روز پنجشنبه به 370 هزار تومان کاهش یافت.

به گفته وی حباب سکه در هفته چهارم آذرماه به بالاترین قیمت خود در 6 ماه اخیر رسید اما در پایان هفته عقبگرد داشت.

کشتی‌آرای افزود: در طول هفته گذشته قیمت‌ سکه و طلا کاهشی بود و برای هفته آینده نیز پیش‌بینی نمی‌کنیم قیمت انس جهانی طلا افزایش یابد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد