بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس(24آذر) / بازار با خروج پول 360میلیاردی به استقبال هفته آینده رفت

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس(24آذر) / بازار با خروج پول 360میلیاردی به استقبال هفته آینده رفت

افراد حقیقی امروز 360میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه خودرو و ساخت قطعات و همچنین سهام بیمه...
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود 360میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و 250میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی 29درصد یعنی 660میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان 16درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «خودرو و ساخت قطعات»، «فلزات اساسی» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «بپاس»، «خساپا» و «خودرو» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شفن»، «توسن» و «فرابورس» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت بیمه پاسارگاد معادل 23میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پتروشیمی فناوران با برتری 12میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 11نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 103نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 40میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 350میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد