تراز یک میلیون و 380 هزار واحد اولین حمایت شاخص کل است

تراز یک میلیون و 380 هزار واحد اولین حمایت شاخص کل است

تحلیلگر تکنیکال بورس گفت: اگر شاخص کل بورس به زیر محدوده یک میلیون و 380 هزار واحد برسد، نماد‌های ارزنده بازار با فشار فروش مواجه می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛  آراد پور کار کارشناس بازار سرمایه در رابطه با وضعیت تکنیکالی شاخص کل بورس تهران گفت: با توجه به تصویر اول، شاخص کل در تایم فریم روزانه خط روند نزولی خود را شکسته، پولبکی به خط روند نزولی زده و به سمت بالا حرکت کرده است، اما این شاخص طی دو روز گذشته  با کندل های منفی  به سمت پایین حرکت کرده و نتوانسته خودش را بالای خط کیجونسن تثبیت کند.

 
او با بیان اینکه شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و 379 هزار واحد تا یک میلیون و 380 هزار واحد دارای یک سطح حمایتی کلیدی است گفت: حال اگر شاخص کل به زیر این محدوده حمایتی حرکت کند نمادهای ارزنده در معرض عرضه بیش از حد قرار می‌گیرند و قیمت نمادها پایین‌تر از ارزش ذاتیشان می‌رود.همچنین کیجونسن و ابر کومو در سیستم تحلیل ایچیموکو می توانند به عنوان مقاومت‌های شاخض کل باشد، ولی کلیدی ترین مقاومت این شاخص در محدوده یک میلیون و 450 هزار واحد است.
 
این کارشناس بازار سرمایه در تحلیل شاخص هم وزن بورس گفت: با توجه به تصویر شماره دو شاخص کل هم وزن طی تایم فریم هفتگی در یک کانال خنثی قرار دارد و شاخص حدود 5 بار به سقف و کف این کانال واکنش نشان داده است. شاخص هم وزن از کف کانال به سمت بالا برگشته، ولی هنوز گارد صعودی به خودش نگرفته است.

او با بیان اینکه مقاومت اول شاخص هم وزن در سطح 415 هزار تا 427 هزار واحد قرار دارد، گفت:  مقاومت دوم این شاخص  در محدوده  469 هزار تا 474 هزار واحد است.

بیشتر بخوانید 

  • افت کمتر از 2 درصدی شاخص کل بورس در هفته ای که گذشت

پورکار گفت:  شاخص کل فرابورس نیز روند نزولی خودش را به سمت بالا شکسته و محدوده حمایتی کلیدی 19 هزار و 791 واحد  تا 20 هزارو 201 واحد را  روبروی خود دارد. این شاخص طی معاملات چند روز گذشته به محدوده 20هزار و 201 واحد نفوذ کرده و در حال حاضر زیر محدوده  20 هزار واحد قرار دارد.

او گفت: خط کیجونسن هنوز شکسته نشده و اگر شاخص کل فرابورس بخواهد بالای 20 هزار و 201واحد خودش را تثبیت کند باید خط کیجونسن ( خط آبی در عکس) را به سمت بالا بشکند. بنابراین اولین مقاومت کلیدی  شاخص فرابورس محدوده 21 هزار و 533 واحد است و بعد از آن می تواند به سقف قبلی خودش برسد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه افزایش نرخ دلار سنا (نرخ تسعیر ارز شرکت‌های صادارتی) می‌تواند روند تکنیکالی تمامی شاخص‌ها را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: اگر نرخ  دلار از کانال 23 هزار تومانی به کانال 24 هزار تومانی افزایش پیدا کند، شک مثبتی به تمامی شاخص‌ها خواهد داد،  بنابراین اگر دلار سامانه سنا 500 یا 600 تومان به سمت بالا حرکت کند می تواتد یک محرک برای رشد شاخص‌ها محسوب شود.

پورکار در پایان افزود: روش مورد استفاده در این تحلیل تکنیکال، سیستم معاملاتی ایچیموکو  به همراه ترکیب با خطوط حمایتی  و مقاومتی است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد