فرآوری و بسته‌بندی دو اولویت مهم در صادرات محصولات کشاورزی

فرآوری و بسته‌بندی دو اولویت مهم در صادرات محصولات کشاورزی

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: مسيله مهم در صادرات فرآوری محصولات است، بسته بندی محصولات باید مناسب برای حضور در...

به گزارش خبرگزاری برنا، سید محمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه صادرات محصولات کشاورزی آزاد است، گفت: مسيله مهم در صادرات محصولات فرآوری آنها است، بسته بندی محصولات باید مناسب برای حضور در بازار‌های بین المللی باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری امسال را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند و دولت و بخصوص وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مسيول تولید و امنیت غذایی باید برنامه‌هایی را برای رشد و افزایش تولید داشته تا تورم را مهار کنیم و سفره‌های مردم بیش از این آسیب نبیند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی برای رشد تولید محصولات کشاورزی برنامه‌هایی دارد که مبتنی بر حضور مردم و تمام فعالان بخش خصوصی است.

آقامیری با اشاره به اینکه در قوانین چهارم، پنجم، ششم و دیگر قوانین کشور بر حضور تعاونی‌ها در فعالیت‌های اقتصادی تاکید شده، گفت: مقام معظم رهبری هم تاکید داشتند باید 25 درصد از اقتصاد کشور تعاون محور باشد، در این راستا وزارت جهاد کشاورزی وظیفه دارد از طریق سازمان‌های ذی ربط از تشکیل شرکت های تعاونی حمایت کند.

وی با تاکید بر وظیفه وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از تولید و منافع کشاورز، تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای حمایت از کشاورز و رشد تولید خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد