برق گران شد؟/ نحوه محاسبه قبض برق تغییر کرد!

برق گران شد؟/ نحوه محاسبه قبض برق تغییر کرد!

با شکایات مشترکان از قبض‌های نجومی، شرکت توزیع برق تهران توضیح داد که نحوه محاسبه قبض برق مشترکان تغییر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، افزایش قیمت قبض‌های برق همچنان هم یکی از بحث‌های داغ شبکه‌های مجازی است. هر روز کاربران جدیدی درباره افزایش بی‌مورد قبض برق، می‌نویسند. تجارت‌نیوز روز پیش یکی از این قبض‌ها را در اختیار مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق و همچنین شرکت توزیع برق تهران قرار داد و به بررسی این ماجرا پرداخت. بر اساس همین پیگیری‌ها، مشخص شده که علت اصلی این ارقام در قبض‌ها تغییراتی است که در محاسبات مشترکان پرمصرف رخ داده است.

مصطفی رجبی مشهدی در همین باره می‌گوید: مقدار مصرف این مشترک افزایش قابل توجهی داشته و یک و نیم برابر شده است.

او تعمیم می‌دهد: تابستان‌ها به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی، قبض برق مشترکانی که از وسایل پرمصرف سرمایشی استفاده می‌کنند بیشتر می‌شود اما خود آن‌ها متوجه این موضوع نیستند. امسال هم سال گرمی بوده و مشترکان به طور پیوسته از کولر استفاده کرده‌اند.

رجبی مشهدی ادامه می‌دهد: قبض برق مشترکانی که بیش از الگو برق مصرف می‌کنند، 16 درصد بیشتر محاسبه می‌شود.

او همچنین توضیح می‌دهد: برق آن دسته از مشترکانی که دو برابر الگو مصرف می‌کنند به گونه‌ای دیگر حساب می‌شود. میزان مصرف مازاد بر دو برابر الگو با تعرفه خرید برق از نیروگاه تجدیدپذیر (800 تومان به ازای هر کیلووات ساعت ) محاسبه می‌شود.

الگوی محاسبه قبض برق تغییر کرده است

سخنگوی صنعت برق ضمن رد شایعه افزایش قیمت برق، می‌گوید: دولت جدید هنوز هیچ درخواستی مبنی بر افزایش قیمت برق نداده است و دولت قبلی هم همان مصوبه افزایش هفت درصدی و پس از آن افزایش پلکانی را اعمال می‌کرد.

این یعنی قیمت برق برق افزایش نداشته است اما بنا بر همین اطلاعات و پیگیری‌های تجارت‌نیوز از شرکت توزیع برق تهران، تغییراتی در محاسبه قیمت برق مشترکان پرمصرف رخ داده است.

این شرکت به تجارت‌نیوز اطلاع می‌دهد: اگر مشترکی مصرف برق کمی داشته و قبض برق بالایی پرداخت کرده احتمالا شخص دیگری از کنتور این مشترک استفاده می‌کند که در این حالت مربوط به خروجی تابلو است و مشترک باید شخصا کنتور خود را چک کند.

شرکت توزیع برق تصریح می‌کند: تمام مشترکانی که معترض هستند، مصرف بالایی دارند و به دلیل تغییر در محاسبات، از ارقام جدید شوکه شده‌اند.

برای مطالعه بیشتر در این باره، گزارش «خاموشی‌ها در کشور به پایان رسید» را هم بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد