ادامه قطع آب مشترکان بدمصرف تهرانی/ کاهش فشار را گزارش دهید

ادامه قطع آب مشترکان بدمصرف تهرانی/ کاهش فشار را گزارش دهید

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب تهران گفت: تاکنون آب 6000 خانوار بدمصرف تهرانی به صورت موقت قطع شده و این روال نیز ادامه دارد و با جدیت با مشترکان پر مصرف برخورد خواهیم کرد.

محمدرضا بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برای مشترکان بدمصرف یعنی مشترکانی که بیش از دو برابر الگو مصرف دارند تصمیماتی اخذ شده است، اظهار کرد: از چهار ماه گذشته به این دسته از مشترکان بیش از چهار مرتبه تذکر داده شده که می‌بایست میزان مصرف خود را کاهش دهند، عده‌ای از این مشترکان میزان مصرف خود را کاهش دادند، اما عده‌ای دیگر نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بوده‌اند.

وی افزود: برای این دسته از مشترکان محدودیت‌هایی را طبق قانون لحاظ کردیم و امسال نیز اولین سالی است که چنین اتفاقی می‌افتد، در سال‌های گذشته برای اعمال محدودیت مصوبه شورای تامین را اخذ می کردیم اما اکنون به صراحت در قانون بودجه ذکر شده که درخصوص کسانی که بیش از دو برابر الگو مصرف دارند، وزارت نیرو این حق را دارد که محدودیت‌هایی را برای آن‌ها اعمال کند.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب تهران با بیان اینکه اکنون این اتفاق افتاده و آب 6000 خانوار بدمصرف قطع شده است و قطعا این مساله ادامه خواهد داشت، گفت: برخی از این مشترکان در برخورد اولیه میزان مصرف خود را کنترل کردند اما برخی دیگر به روال مصرف قبل خود ادامه دادند، حتما این کار را ادامه خواهیم داد و با تمامی مشترکان بدمصرف که بیش از دوبرابر الگو مصرف دارند برخورد می‌کنیم.

کمتر از 10 درصد تهرانی‌ها بدمصرف هستند

بختیاری با بیان اینکه تعداد مشترکان بدمصرف در تهران که با آن‌ها مقابله خواهیم کرد کمتر از 10 درصد است، گفت: فشار آب در تهران تنظیم شده و نمی‌توان گفت که کاهش فشار اتفاق افتاده، باتوجه به اینکه در برخی از مناطق تهران فشار آب بسیار زیاد بود این فشار را تنظیم کرده و به حالت معقول رساندیم تا جایی که طبقات سوم و چهارم نیز آب داشته باشند.

وی افزود: مکان‌هایی که دچار مشکل شده‌اند می‌توانند با سامانه 122 تماس بگیرند، به محض اینکه تعداد تماس ها از یک منطقه افزایش یابد همکاران ما برای رفع مشکل وارد عمل می‌شوند، نکته قابل توجه این است که حدود 40 درصد تماس ‌ها ناشی از کاهش فشار مربوط به بروز مشکل در سیستم لوله‌کشی واحد و یا گرفتگی پشت کنتور است، ولی مواردی را که مشکل از شبکه باشد در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف می‌کنیم.

به‌گزارش ایسنا،   الگوی مصرف ماهانه آب در تهران 14 متر مکعب برای هر خانوار (حدود سه‌ونیم نفر) تعیین شده، اما این عدد هم‌اکنون حدود 220 لیتر بوده که 80 لیتر بیش از الگو است.   بررسی روند مصرف آب نیمه نخست امسال در استان تهران نشان می‌دهد که تنها 37 درصد خانوارهای تهرانی الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند و سایر مصرف‌کنندگان در گروه‌های «پرمصرف» ‌ و «بدمصرف» ‌قرار داشته‌اند.  

بر اساس این آمار 59 درصد مشترکان پرمصرف‌اند و مصرف 14 تا 28 مترمکعب یعنی تا دو برابر الگو داشته‌اند و حدود 10 درصد مشترکان نیز اساسا بدمصرف به شمار می‌روند و مصرف آب شرب آن‌ها از 28 مترمکعب در ماه نیز فراتر رفته است که بنا بر آمارها، این دسته از مشترکان به تنهایی 10 درصد از کل آب شرب بخش خانگی تهران را مصرف می‌کنند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد