افزایش 2 برابری تسهیلات ودیعه نوسازی بافت‌های فرسوده

افزایش 2 برابری تسهیلات ودیعه نوسازی بافت‌های فرسوده

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اینک تسهیلات ودیعه برای ساکنانی که واحدهایشان نوسازی می‌شود نسبت به سال گذشته دو...

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز 11 خرداد در مراسم بهره‌برداری از 5 هزار واحد نهضت ملی در بافت فرسوده 17 استان و 67 شهر گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده بسیار مهم و در اولویت است. از ابتدای حضورم در وزارت راه وشهرسازی در موضوع مسکن،تلاش‌ها متمرکز بر نوسازی بافت‌های فرسوده بوده است و تلاش داریم تا عقب ماندگی های دهه اخیر را جبران کنیم.

وزیر راه وشهرسازی گفت: در حال حاضر 9 درصد کل شهرها با حدود 30 درصد جمعیت کل کشور در بافت فرسوده قرار دارد که ضرورت دارد ضمن تولید مسکن، نوسازی این بافت ها نیز توامان انجام شود زیرا این موضوع هدف دولت و ضرورت کشور است.

وی تاکید کرد: نوسازی در بافت های فرسوده چندین حسن دارد که بخشی از آنها شامل وجود زیر ساخت ها وسایر منابع شهری ، کاهش قیمت تمام شده مسکن وجود شبکه های حمل ونقلی و دیگر مزیت های که همگان بر آن اذعان دارند نیاز به نوسازی در این بافت هاست که در اولویت دولت است.

وی گفت: تولید مسکن در این بافت ها علاوه بر رونق تولید، سبب فعال شدن مشاغل و کسب وکار ها و باز آفرینی محیط شهری و زندگی مردم می شود. با این کار منزلت اجتماعی در محیط های شهری تقویت می شود.

وزیر راه وشهرسازی گفت: در برنامه هفتم توسعه تمام تلاش ما آن بوده است تا از ظرفیت های این برنامه برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده بهره ببریم.

بذرپاش گفت: به منظور رونق در این بافت ها از تمام توان خود استفاده خواهیم کرد که تدوین قوانین و مقررات ،بسته 19 بندی نوسازی بافت فرسوده از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: با ابلاغ بسته تشویقی 19 بندی در تهران، در فروردین و اردیبهشت رشد 300 درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده پایتخت رقم خورد. با این روند در تهران طی2سال آینده شاهد تحولات مثبتی خواهیم بود.

وی بر رفع موانع موجود برای تولید مسکن در بافت‌های فرسوده تاکید کرد و گفت: توافقاتی که با صندوق کار آفرینی امید برای افزایش تسهیلات جابه جایی ساکنان بافت های فرسوده انجام شده بسیار مثبت است. هم اینک ودیعه برای ساکنانی که واحدهایشان نوسازی می‌شود در تهران 120 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 90 میلیون است که نسبت به سال گذشته 100 درصد و 2 برابر افزایش داشته است.

بذرپاش از دیگر راهکارهای ترغیب ساکنان به نوسازی واحدهای بافت‌های فرسوده را روش کلید به کلید عنوان کرد و گفت: در روش کلید به کلید، واحدهای مسکونی توسط شهردای‌ها در همکاری با وزارت راه و شهرسازی احداث می‌شود تا ساکنان واحدهایی که در حال نوسازی هستند در آنها اسکان یابند و بعد از اتمام واحدهای نوسازی شده خود به خانه‌های خود بازگردند.

وی همچنین از تلاش مجموعه دولت برای کاهش نرخ سود تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد