هشدار فرانسه برای قطع شدن گاز در زمستان

هشدار فرانسه برای قطع شدن گاز در زمستان

از آنجایی که فرانسه به گاز روسیه وابسته است و احتمال کمبود در زمستان وجود دارد، دولت این کشور نسبت به قطع شدن گاز در فصل زمستان هشدار داد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، دولت فرانسه هشدار داد، شرکت‌های این کشور احتمالا امسال زمستان مجبور خواهند بود تا مصرف انرژی خود را کاهش دهند.

اگنس روناچر، وزیر انرژی فرانسه در گفتگو با شبکه تلویزیونی «سی ‌نیوز» گفت، ذخایر گاز طبیعی فرانسه به کامل شدن ظرفیت نزدیک می شوند، اما این ممکن است، کافی نباشد.

روناچر افزود: «مصرف کنندگان اصلی، (یعنی) سازمان‌ های دولتی و کسب‌ باید مصرف گاز و همچنین برق شان را کاهش دهند، چراکه برق اغلب با (سوزاندن) گاز طبیعی تولید می شود. در این شرایط، ما باید در هر دو، گاز و برق صرفه جویی کنیم.»

وزیر انرژی فرانسه توضیح داد، در حال حاضر،80 درصد ذخایر راهبردی گاز فرانسه پر شده است و این بدان معناست که تا قبل از به 100 درصد ظرفیت شد.

اما این مقام فرانسوی در مصاحبه بعدی خود با رادیو « RMC » گفت، ذخایر کامل ممکن است برای جلوگیری از قطع شدن گاز کافی نباشد و دولت به دنبال منابع جایگزین انرژی است.

اتحادیه اروپا در هفته های گذشته، به میزان قابل توجهی گاز طبیعی کمتری، از بزرگ تامین کننده خود یعنی روسیه دریافت کرده است. این کاهش گاز دریافتی، این نگرانی را ایجاد کرده که ممکن است، ارسال گاز به اروپا طور کامل متوقف شود از ، این اتحادیه خود را برای فرا رسیدن زمستان آماده می کند.

فرانسه نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا، به ویژه همسایه اش آلمان، به گاز روسیه وابستگی کمتری دارد زیرا حدود سه چهارم برق مصرفی خود را از انرژی هسته ای تولید می کند.

با این حال، چند نیروگاه هسته ای فرانسه اخیرا برای تعمیر و نگهداری و بررسی بسته شده اند.

در عین حال، بالا رفتن دمای هوا نیز بر تولید برق فرانسه تاثیر گذاشته است، به طوری که بزرگترین شرکت برق این کشور، روز سه شنبه اعلام کرد، برخی از نیروگاه های آن احتمالا در روزهای آینده، برق کمتری تولید کنند چراکه دمای بالای آب در رودخانه‌ها، توانایی این تاسیسات برای خنک کردن آب نیروگاه ها را محدود کرده است.

صنایع فرانسه به شدت به گاز طبیعی متکی هستند و میلیون ها خانوار فرانسوی از آن برای گرمایش استفاده می‌کنند.

پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد