دژپسند:دخالت‌ها و اظهارنظرهای غیرحرفه‌ای مانع از تعادل‌بخشی در بورس شد

دژپسند:دخالت‌ها و اظهارنظرهای غیرحرفه‌ای مانع از تعادل‌بخشی در بورس شد

بورستهران - ایرنا - وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: به «حسن قالیباف اصل» برای استعفا حق می‌دهیم زیرا دخالت‌ها و اظهارنظرهای غیرحرفه‌ای مانع از این شد که از دانش و تجربه‌های وی برای تعادل بخشیدن بازار سرمایه ‌استفاده کنیم که این موضوع باعث...

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «فرهاد دژپسند» امروز (چهارشنبه) در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان بورس و اوراق بهادار، افزود: جلسه امروز از مهمترین جلسه‌هایی بوده است که شرکت کردم زیرا دو تغییر مسولیت و مدیریتی داریم، «حسن قالیباف اصل»  از یک سنگر بسیار مهم می رود.

وی افزود: بازار سرمایه مدیر گرانقدری را مانند قالیباف از دست می دهد، بر این اعتقادم که اگر اقدام های غیرحرفه ای انجام نمی شد و محیط بازار سرمایه را سنگین نمی کردند قادر به متقاعد کردن قالیباف برای ماندن در بازار سرمایه بودیم.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به استعفای قالیباف اصل از ریاست سازمان بورس افزود: شرایط ایجاد شده در بازار به قدری سخت بود که قالیباف اول استعفا را به رسانه و بعد به شورای بورس داد.

دژپسند گفت: گزارش هایی که قالیباف از عملکرد سازمان ارايه داد نشان دهنده فعالیت متنوع و توسعه بخش در این بازار در مدت زمان کوتاه است.

وی افزود:  تامین مالی از بازار سرمایه به 500 هزار میلیارد تومان رسید در حالی که سال گذشته 264 میلیارد تومان بود.

وزیر اقتصاد با اشاره به موفقیت های حسن قالیباف اصل در دوران 10 ماه ریاست، اظهار کرد: در این دوران اقدام های مهمی مانند افزایش قدرت نقد شوندگی، افزایش بازارگردانی و احراز هویت آنلاین در بازارسرمایه، انجام شده است که همه آنها در کنار هم نشان دهنده انجام مدیریت درست و مثبت در این بازار بوده است.
وی با اشاره به اینکه اکنون بازار سرمایه مقداری متلاطم است و باید تمهیداتی در مسیر تعادل بخشی بازار اندیشیده شود، گفت: امروز در نقدشوندگی بازار سرمایه احساس رضایت وجود دارد و بازارگردانی در شرکت‌ها در مدت 2 ماه به اندازه 10 سال افزایش پیدا کرده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی معتقد است، مسیر تعادل بخشی بازار سخت است، اما با توجه به اینکه بورس به عنوان سرمایه ای عظیم تلقی می شود،  بنابراین تعادل بخشی آن را نمی توان اقدام محالی دانست.
دژپسند با تاکید بر اینکه در 10 ماه سال جاری  تامین مالی در بورس به 500 هزارمیلیارد تومان رسید، افزود: وقتی تقاضا در بازار افزایش پیدا می کند، عرضه سهام از جمله راهکارهای مدنظر برای جلوگیری از حباب است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بازار سرمایه امروز دیگر بازار500 هزار نفری نیست بلکه بازار 50 میلیونی است، به همین دلیل مراقبت‌ها باید در این بازار افزایش پیدا کند.
دژپسند با بیان اینکه پذیرش مستقیم در بورس بد نیست، اما بهتر است فرهنگ سازی برای استفاده از روش غیرمستقیم انجام شود، گفت: در وضعیت فعلی بازار سرمایه نامتعادل شده است و باید در مسیر متعادل قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه برای دولت و سازمان بورس نیست بلکه برای همه‌ کشور است، افزود: سودآوری شرکت‌ها در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده است که این موضوع نشان دهنده پویایی بازار سرمایه است.
دژپسند گفت: یکی از اتفا ق‌های خوبی که قرار است در بازار سرمایه صورت گیرد، فراهم شدن مقدمات حضور یک شرکت با ارزش 150 هزار میلیارد تومان در بورس است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد