قیمت نفت رکورد 13ماه گذشته را شکست

قیمت نفت رکورد 13ماه گذشته را شکست

وعده‌های توزیع واکسن کرونا و کاهش تولید نفت در افزایش قیمت تاثیر داشته است

برترین‌ها: وعده‌های توزیع واکسن کرونا و کاهش تولید نفت در افزایش قیمت تاثیر داشته است

قیمت نفت امروز دوشنبه، 27 بهمن‌ماه 1399 به بالاترین قیمت در حدود 13 ماه گذشته رسید. وعده‌های واکسن و احتمال افزایش دوباره تقاضا، و همچنین کنترل عرضه از سوی تولیدکنندگان در این افزایش قیمت تاثیر داشته است.

به گزارش رویترز، هر بشکه نفت خام برنت امروز رکورد زد و به 63.76 دلار رسید. ساعت 15:23 امروز به وقت گرینویچ هر بشکه نفت به 63 دلار و 36 سنت رسید که با 93 سنت یا 1.5 درصد رشد همراه بود. این بالاترین قیمت نفت از 22 ژانویه سال گذشته است.

معاملات آتی نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت (WTI) هم با افزایش 36 سنتی یا 1.5 درصدی همراه بود و به 60.95 دلار رسید. این بالاترین قیمت از هشتم ژانویه سال گذشته است که قیمت به 60.33 دلار رسیده بود.

قیمت نفت در هفته گذشته حدود پنج درصد افزایش یافته است.

قیمت‌ها در هفته‌های اخیر به دلیل سخت‌گیری‌هایی که درباره عرضه به دلیل کاهش تولید از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان متحد در گروه بزرگ‌تر اوپک پلاس صورت گرفته، افزایش یافته است.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه معتقد است که بازار جهانی نفت در مسیر احیا قرار دارد و قیمت نفت در این سال می‌تواند به طور متوسط 45 تا 60 دلار در هر بشکه باشد.

نواک می‌گوید: «در چند ماه گذشته نوسان کمی داشته‌ایم. این بدان معناست که بازار متعادل است و قیمت‌هایی که امروز شاهد آن هستیم با وضعیت بازار مطابقت دارد.»

در همین حال، جو بایدن، ريیس جمهور آمریکا، برای دستیابی به اولین دستاورد مهم قانونی در دوره ریاست جمهوری خود تلاش می‌کند که کمک هر دو حزب را به طرح امداد 1.9 تریلیون دلاری مقابله با ویروس کرونا جلب کرد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد