قیمت پراید، ساینا، کوییک و تیبا در بازار + جدول

قیمت پراید، ساینا، کوییک و تیبا در بازار + جدول

قیمت انواع پراید، تیبا، کوییک و ساینا در بازار آزاد، امروز چهارم تیر 1400، اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در جدول زیر قیمت روز انواع پراید، تیبا، کوییک و ساینا در بازار آزاد را مشاهده می‌کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز، این روزها زیان و قیمت‌گذاری محصولات خودروسازان نیز خبرساز شده است. 145 درصدی در دوره رشد قیمت 100 درصدی! این کارنامه خودروسازانی است که مدعی هستند ارزان‌فروشی آنها باعث این زیان شده است. اما همچنان این سیاست پیش‌فروش را ادامه و با وجود انبوهی از مشکلات به مشتریان وعده تحویل خودرو می‌دهند.

هنوز خودروهای پیش‌فروش شده ماه‌های نخست امسال به مشتریان داده نشده و این وضعیت برای خیلی از مشتریان آشناست. با این حال خودروسازان اصرار دارند که می‌توانند برای وعده‌های جدید از مردم پول دریافت کنند.

زیان 145 درصدی در دوره رشد قیمت 100 درصدی! این کارنامه خودروسازانی است که مدعی هستند ارزان‌فروشی آنها باعث این زیان شده است. اما همچنان این سیاست پیش‌فروش را ادامه و با وجود انبوهی از مشکلات به مشتریان وعده تحویل خودرو می‌دهند.

در روزهای اخیر، خودروسازان مختلف از جمله ایران خودرو، سایپا و کرمان موتور، طرح‌های پیش‌فروش خودرو را آغاز کرده‌اند.

برای مثال، از روز گذشته به مدت سه روز ثبت‌نام پیش‌فروش دو خودرو سورن و دناپلاس ایران‌خودرو آغاز شده و مشتریانی که اکنون در قرعه‌کشی برنده شوند یک سال بعد می‌توانند خودرو خود را تحویل بگیرند. اما آیا خرید این خودروها از نظر اقتصادی به صرفه است؟

در این طرح قرار است دو اتفاق جدید رخ دهد. شرط الزام در رهن ماندن یکساله سند خودروها و ممنوعیت ثبت‌نام و صدور فاکتور نزد مجموعه‌های سایپا و ایران‌خودرو در 48 ماهه گذشته حذف شود. با این اتفاق احتمالا کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار خودرو را دارند هم می‌توانند به خرید خودروهای پیش‌فروش فکر کنند. اما آیا این سرمایه‌گذاری ریسک زیادی ندارد؟

طبق آخرین آمار منتشر شده توسط خودروسازان میزان تولید خودرو دنا که اکنون پیش‌فروش آن آغاز شده، نسبت به سال گذشته بیش از 60 درصد افت داشته است. آیا می‌توان به تحویل این خودروها در زمان موعود امیدوار بود؟

در حال حاضر خودروسازان کشور طبق آخرین اطلاعات هم‌اکنون یعنی در ماه چهارم سال توانسته‌اند خودروهای پیش‌فروش اسفند ماه سال گذشته را تا حدی تحویل دهند و تعهدات آنها برای چند ماه به تعویق افتاده است.

آیا افت تولید و تجربه تعویق در تحویل خودرو مانع سرمایه‌گذاری افراد در زمینه خرید خودروهای پیش‌فروش نخواهد شد؟ به نظر می‌رسد این دو عامل باعث شود کسانی برای خرید اقدام کنند که نیاز فوری و ناگهانی به پول خود نداشته باشند و نگاه سرمایه‌گذاری بر نگاه مصرفی غلبه کند.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودروی تجارت‌نیوز بخوانید.

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد