روند نویدبخش برای پایان ریزش 10 ماهه

روند نویدبخش برای پایان ریزش 10 ماهه

کارشناس بازار سرمایه گفت: از منظر تيوری نيو ویو ساختاری که تشکیل شده و کانال بندی که وجود دارد شبیه یک دیامتریک الماسی است که در گام آخر این نوکالکشن هستیم.

عرفان فکری در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: از نظر بنیادی پس از مرداد 99 و حرکت پساالگویی که در شاخص داشتیم گام‌ها رو به بالا و ضعف‌ها رو به ریزش بود، اما از مردادماه با یک ریزش پر قدرت مواجه شدیم که در ساختار فلکتوری که بازار دارد گام‌های مومنت‌های روزانه می‌دیدیم که 25 تا 30 درصد مارکت ریزش داشت و قدرت از منظر زاویه و چه از مقدار مومنت در ریزش بود و کاور‌های رو به بالا در 10 ماهه گذشته دارای ضعف بودند و از ابتدای سال جدید و تاکنون نیز شاهد هستیم که با ضعف ریزش همراه بود که به دلیل عدم تقارن دامنه نوسان بود نه به دلیل ضعیف شدن طرف عرضه، پس از متقارن شدن دامنه نیز شاهد ادامه ریزش‌ها بودیم.

وی گفت: از منظر پرایس اکشن حتی در گام آخری که قرار داریم اگر در تایم پایین که حرکت کنیم شامل مومنت‌های نزولی و برگشت‌های ضعیف رو به بالا هستند که بالاترین سنور‌هایی که به پایین‌ترین سنور شده یک میلیون و 200 هزار واحد است و تا این سطح از دست نرود ادامه داشتن روند نزولی را حتی در مومنت‌های تایم بالا در نظر داریم که این مومنت‌ها داری تارکت محدوده یک میلیون واحد است.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: از منظر تيوری نيویو ساختاری که تشکیل‌شده و کانال‌بندی که وجود دارد شبیه یک دیامتریک الماسی است که در گام آخر این نوکالکشن هستیم و می‌توانیم یک حرکت پساالگویی خوبی را در نظر بگیریم و در گام آخر که گام G است را در تایم پایین هر زمان حیات روند گرفته شد باید مدنظر قرار بدهیم تا خرید‌های خوبی را در کف بتوان انجام داد و همین موضوع می‌تواند نویدبخش پایان ریزش‌های 10 ماهه بازار باشد و احتمالا شاخص تا یک میلیون و 500 هزار واحد رشد داشته باشد.

فکری گفت: از منظر نيوویو دستورالعمل دیگری نیز وجود دارد یعنی تا موج چهاریک درجه پایین‌تر اصلاح ادامه یابد که بر روی نمودار این عدد 940 هزار واحد است، البته فقط دستورالعمل است و قانون نیست و با توجه به دامنه نوسان متقارن می‌تواند نمودار ضعف در ریزش را نشان بدهد و به این محدوده نرسد، طی دو روز گذشته بازار برگشت خوبی داشته، اما سفارش‌های نزولی ایجادشده و به دلیل اینکه بالاترین سنور‌هایی که منجر به پایین‌ترین سنور‌ها شده و محدوده یک میلیون و 200 هزار واحد را نزده است، فرض ادامه روند نزولی است.

وی بیان کرد: از منظر بنیادی بازار‌های جهانی از وضعیت خوبی برخوردار هستند، اما با توجه به رالی چند 100 درصدی که طی 2 سال اخیر در بورس سهام داشتند اورولیو شدند، با توجه به اخبار سیاسی مثبت روند دلار نزولی است البته پرایس اکشنی که روی دلار است در ریزش مقداری ضعف نشان داده است.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: ارزش بنیادی دلار با توجه به نرخ بهره‌ای که در ایران و آمریکا وجود دارد 20 تا 22 هزار تومان است و نباید انتظار داشت که زیر 20 هزار تومان زیاد دوام داشته باشد.

فکری تاکید کرد: اگر دلار در محدوده بین 18 تا 20 هزار تومان قرار بگیرد نمودار در محدوده یک میلیون تا یک میلیون 40 هزار واحد باید ریزش کند، اما اگر این اتفاق نیفتد مارکت بهتر خواهد شد و خود را پوشش می‌دهد.

وی تصریح کرد: بنیاد و فاندی که با توجه به نرخ نزولی دلار که فعلا وجود دارد کف سهم‌ها را نشان می‌دهد و بهتر است سهم‌هایی که فاند و نمودار خوبی دارند در واچ لیست خود قرار دهیم، می‌تواند خرید‌های خوبی شکل بگیرد و مارکت پس از ریزش‌هایی که از مردادماه سال گذشته داشته می‌توان صعود خوبی را برای آن در نظر داشت.


  • بیشتر بخوانید:

پایان شاخص منفی و امید به رشد ارزش معاملات

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد