هلند نسبت به دومینوی بحران گاز در اروپا هشدار داد

هلند نسبت به دومینوی بحران گاز در اروپا هشدار داد

مقامات هلندی هشدار دادند، در صورتی که اتحادیه اروپا نتواند تا قبل از نوامبر، تاسیسات ذخیره سازی را پر کند، تمامی این قاره با خطر مواجه خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از پلتیکو، مقامات هلندی هشدار دادند، در صورتی که اتحادیه اروپا نتواند تا قبل از اول ، تاسیسات ذخیره سازی را پر کند، تمامی این قاره با خطر مواجه خواهد شد.

راب ، وزیر آب و هوا و انرژی هلند هشدار داد، بحران گاز در هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا می‌تواند تاثیرات دومینو واری داشته باشد و به سرعت در سراسر این قاره گسترش یابد.

وی امروز به نشریه پلتیکو گفت: «این خوب است که برخی از کشورهای عضو می‌توانند تا اول ، تاسیسات ذخیره سازی خود را پر کنند، اما اگر سایر کشورها نتوانند به 80 درصد ظرفیت برسند، به ویژه کشورهای بزرگی نظیر آلمان، بنابراین باید بدانید که این یک اثر بر کل اروپا خواهد داشت.»

وی خاطرنشان کرد، در صورت توقف عرضه گاز روسیه، هلند در کنار کشورهای همسایه خواهد بود.

در عین حال، تاکید کرد، بهره برداری از میدان گازی «گرونینگن» که زمانی یکی از بزرگترین میادین اروپا و منبع اصلی گاز این قاره برای چندین دهه بوده است، آخرین گزینه خواهد بود.

هلند، هفته گذشته، تمام محدودیت‌های نیروگاه‌های زغال ‌سنگ را با هدف کاهش مصرف گاز طبیعی لغو کرد و در عین حال از کسب ‌و کارها برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی پیش از فصل زمستان درخواست کرد.

این درحالی است که تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز از برنامه خود برای اجرای سیاست اضطراری سهمیه‌بندی گاز و استفاده دوباره از زغال سنگ به خاطر کمبود عرضه گاز روسیه خبر داده‌‌اند.

طی هفته جاری آلمان، اتریش و هلند اعلام کردند که نیروگاه‌های زغال سنگ سوز می‌تواند به آنها برای گذر از زمستان پیش رو در سایه بحران کنونی کمبود گاز کمک کند.

رابرت ، وزیر اقتصاد آلمان و معاون صدر اعظم این کشور نیز گفته که دولت آلمان تصمیم تلخ استفاده دوباره از زغال سنگ را اتخاذ کرده است.

اتریش هم اعلام کرده در شرایط اضطراری نیروگاه‌های خود را به وضعیت زغال سنگ سوز در خواهد آورد.

پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد