گزارش روزانه صندوق های ETF‌ (27اردیبهشت 1400) / اقبال 65میلیارد تومانی به «افران»

گزارش روزانه صندوق های ETF‌ (27اردیبهشت 1400) / اقبال 65میلیارد تومانی به «افران»

در بورس امروز 149میلیارد تومان دارا یکم و 162میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و 74میلیارد تومان رسید و مازاد...

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق امین یکم فردا (امین یکم) با ارزش 163میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کیان (کیان) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل 65میلیارد تومان واحدهای صندوق افرا نماد پایدار (افران) را از حقوقی‌ها خریدند (93درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق یاقوت آگاه (یاقوت) را به ارزش 12میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (91درصد معاملات).

دارندگان صندوق کالایی طلای سرخ نوویرا (نهال) رشد 0.9درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق «پالایش» با زیان 2.7درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (6.5درصد) در رابطه با صندوق گروه زعفران سحرخیز (سحرخیز) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 310میلیارد تومان معامله شدند یعنی 29درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود یک میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (3.1درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و 74میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی 190میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود دو هزار و 330میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی 460 میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد