قیمت گوجه فرنگی به 16هزار تومان رسید

قیمت گوجه فرنگی به 16هزار تومان رسید

مشاهدات میدانی حاکی از افزایش قیمت گوجه فرنگی است. افزایش قیمتی که رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی علت آن را خارج شدن گوجه فرنگی از فصل تولید عنوان کرد.

ایسنا: مشاهدات میدانی حاکی از افزایش قیمت گوجه فرنگی است. افزایش قیمتی که رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی علت آن را خارج شدن گوجه فرنگی از فصل تولید عنوان کرد.

اسدالله کارگر، در پاسخ به این سوال که چرا قیمت گوجه فرنگی افزایش یافته و به بیش از 16 هزار تومان رسیده است، گفت: امروز گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه وتره بار به صورت عمده کیلویی 16 هزار تومان بود که با احتساب سود 35 درصدی باید در مغازه‌ها با قیمت هر کیلو حدود 21 هزار تومان فروخته شود.

وی ادامه داد: معمولا پاییز و زمستان فصل تولید گوجه فرنگی نیست و در حال حاضر گوجه فرنگی در مناطق گرم و از جنوب کشور تامین می‌شود. گوجه‌های دور شهری هم وجود ندارد و بنابراین مردم باید به فصل هم توجه کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران افزود: گوجه فرنگی‌ای که از جنوب می‌آید، کرایه حمل و نقل و هزینه‌های جانبی دارد و طبیعتا این هزینه‌ها بر قیمت گوجه فرنگی در بازار اثر گذار است.

وی در پایان اضافه کرد: معمولا افزایش قیمت صیفی‌جات مقطعی است و افزایش و کاهش آن به شرایط آب و هوایی و زمان برداشت بستگی دارد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد