پیش‌بینی قیمت طلا فردا شنبه 20 شهریور

پیش‌بینی قیمت طلا فردا شنبه 20 شهریور

هرچند در بازار داخلی قیمت دلار روندی صعودی به خود گرفته اما با توجه به اخبار سیاسی 24 ساعت اخیر بعید است که این روند صعودی در روز شنبه ادامه یابد. احتمالا قیمت طلا هم از همین روند متاثر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار از مرز 27800 تومان عبور کرده و قیمت طلا نیز همگام با رشد ارزش دلار به هر گرم یک میلیون و 183 هزار تومان رسیده است.

با این حال، هرچند در بازار داخلی قیمت دلار روندی صعودی به خود گرفته اما با توجه به اخبار سیاسی 24 ساعت اخیر بعید است که این روند صعودی در روز شنبه ادامه یابد. احتمالا قیمت طلا هم از همین روند متاثر شود.

البته قیمت جهانی هم به مانند روند چند روز گذشته قیمت داخلی روندی صعودی دارد و به 1798 دلار در هر اونس رسیده است. اقتصادنیوز علت را این طور تشریح کرده است: معاملات آتی طلا در روز پنجشنبه نسبتا بالا رفت، علت این صعود را می توان در عوامل مختلفی جستجو کرد، از حمایت دلار آمریکا ، ضعف در ارزش سهام و عقب نشینی اندک در بازدهی پیش از داده ها تا به روزرسانی سیاست‌های پولی که برای شمش‌ها نقش کاتالیزور را دارند.

از سوی دیگر محمد کشتی‌آرای، نایب رییس دوم اتحادیه طلا نیز در گفتگو با اقتصادآنلاین پیش‌بینی کرده است: انتظار می‌رود در فصل پاییز و بعد از اتمام ماه صفر رونق به بازار طلا برگردد اما تا زمانی که برجام به نتیجه نرسد و بازار ارز همچنان تحت تاثیر اخبار سیاسی نوسان داشته باشد، قیمت طلا و سکه همپای دلار افت و خیز خواهد داشت.

با این روند به نظر می‌رسد هرچند به واسطه پیش‌بینی آرامش در بازار ارز روز شنبه قیمت طلا در این روز چندان نوسانی نداشته باشد اما به واسطه رشد قیمت جهانی و انتظار فعالان بازار در داخل احتمالا در روزهای آینده روند آن کمی متفاوت از روز شنبه شود. آیا قیمت طلا طبق انتظار عمل خواهد کرد؟

آخرین نرخ طلا را در صفحه قیمت طلا دنبال کنید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد