قیمت سکه عقب نشینی کرد | قیمت سکه در بازار امروز چند ؟

قیمت سکه عقب نشینی کرد | قیمت سکه در بازار امروز چند ؟

لیست قیمت امروز سکه و طلا منتشر شد.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طلافروشی ها امروز یکشنبه بیست و نهم خرداد 1401 قیمت سکه طرح قدیم (امامی) به مردم را 15 میلیون و 595 هزار تومان اعلام کردند. قیمت سکه امروز هم افزایش یافت. قیمت سکه طبق روال قبل روند صعودی خود راحفظ کرد. قیمت سکه امروز 300 هزارتومان نسبت به دیروز بیشتر معامله شد. پیش بینی قیمت سکه نشان میدهد روند صعودی همچنان ادامه دارد. 

لیست قیمت امروز سکه و طلا منتشر شد.

اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت سکه و طلا در بازار امروز 1401/9/9 را به شرح زیر اعلام کرد:

سکه امامی امروز با  قیمت 169/050/000 ریال به فروش رسید . این قیمت در مقایسه با روز گذشته590/000 ریال کاهش داشته است.

نیم سکه نیز در بازار امروز به قیمت 93/500/000 ریال به فروش رسید .

ربع سکه در بازار امروز با قیمت63/500/000 ریال معامله شد و سکه گرمی نیز در بازار در محدوده35/000/000 ریال به فروش رسید.

گفتنی است در بازار امروز هر گرم طلای 18 عیار با قیمت 15/376/000 ریال، طلای 24 عیار با قیمت20/495/000 ریال و هر مثقال طلا با قیمت 66/580/000 ریال به فروش رفت.

توقف روند صعودی در بازار سکه و طلا

قیمت سکه امامی دیروز با وجود کاهش قیمت در ساعات ابتدایی معاملات دوباره به کانال 17 میلیون تومانی برگشت. سایر قطعات سکه کانال‌های جدید قیمتی را حفظ کردند. اما سکه تمام امروز از مرز 17 میلیون تومان کوتاه آمد و اندکی کاهش قیمت داشت. با وجود کاهش قیمت دلار در روز گذشته، نرخ طلا و سکه همچنان روند صعودی داشت که بنظر می‌آید این روند امروز متوقف شده است.

قیمت طلا و سکه متاثر از قیمت دلار و انس جهانی طلا  است. قیمت طلا و سکه در بازار، در روزهای گذشته در حالی روند صعودی داشت که هر دو بازارهای یادشده روند باثبات و در برخی موارد کاهشی داشتند.

بازگشت قیمت سکه به کانال قبل

هفته گذشته قیمت سکه از نیمه کانال 16 میلیون تومانی گذشت و این سقف تاریخی قیمت، متاثر از افزایش قیمت دلار شکل گرفت. با روند کاهشی قیمت دلار، سکه نیز به محدوده پیش از افزایش بازگشت و وارد کانال 15 میلیون تومانی شد. در شرایطی که اکنون دلار بر مدار خنثی با نوسانی اندک قیمت‌گذاری می‌شود اما قیمت طلا و سکه افزایشی است.

قیمت طلا در کشور متاثر از قیمت دلار و انس جهانی طلا نرخ‌گذاری می‌شود اما در هفته‌های اخیر تاثیر قیمت دلار بر این فلز‌گران‌بها بیشتر بوده تا انس جهانی. به اعتقاد تحلیلگران مالی انس جهانی طلا در روزهای اخیر تاثیر دلار را بر بازار طلا و سکه خنثی کرد و ارزش ذاتی سکه امامی به شکل قابل توجهی بالا رفت.

هفته‌گذشته تحلیل‌گران فنی عنوان کرده بودند که با شکست محدوده حمایتی 15 میلیون و 800 هزار تومان، کار سکه‌بازان برای جلوگیری از افت قیمت سکه  سخت می‌شود. با این حال، یک اتفاق در بازارهای جهانی به کمک بازیگران بازار سکه آمد و روند قیمت‌ها افزایشی شد.

نزدیک به 10 روز گذشته، فروش اوراق سکه مطرح شد و این خبر بازار سکه را در حالت احتیاطی قرار داد و با وجود عرضه این اوراق در روز سه‌شنبه در بورس کالا و تاثیر این پیش‌فروش در کمک به کاهش قیمت‌ها، اما به نظر می‌رسد این موضوع نیز نتوانست بر روند افزایش قیمت سکه در بازار تاثیر بگذارد و سیگنال انس جهانی طلا قوی‌تر عمل کرد.

در حالی که گزارش تورم آمریکا حکایت از کند شدن سرعت افزایش قیمت‌ها داشت، بازارهای دیگر متقاعد شدند که بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه آینده نرخ بهره را به جای 75 صدم درصد، نیم درصد افزایش خواهد داد. موضوعی که سیگنالی صعودی برای طلا به حساب می‌آید زیر نرخ بهره بیشتر یعنی هزینه فرصت نگهداری بیشتر برای طلا و جذابیت کمتر برای فلز زرد.

در لحظه نگارش این گزارش قیمت سکه امامی با افزایش 100 هزار تومانی نسبت به روز گذشته به محدوده 16 میلیون تومانی رسید و با قیمت 16 میلیون و 4 هزار تومان در بازار معامله شد. سکه طرح قدیم سهم بیشتری از افزایش قیمت‌ها را نصیب خود کرد و با رشد 258 هزار تومانی به محدوده 15 میلیون تومانی رسید. این قطعه از سکه که 2 روز پیش به پله 9 کانال 14 میلیون تومانی رسیده بود امروز با قیمت 15 میلیون و 146 هزار تومان معامله شد.

نیم و ربع سکه هم 50 هزار تومان افزایش قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت 8 میلیون و 850 هزار تومان و 5 میلیون و 850 هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی در 2 روز گذشته با قیمت 3 میلیون و 300 هزار تومان معامله شد و امروز نیز بدون تغییر در همین محدوده باقی ماند.

قیمت سکه روز چهارشنبه وارد کانال 16 میلیون تومانی شد. از ابتدای هفته تا کنون سکه بیش از یک میلیون تومان رشد قیمت داشت. آیا این سقف تاریخی قیمت طلا و سکه محدوده جدید قیمت‌ها در بازار است؟

قیمت سکه تمام بهار آزادی وارد کانال 16 میلیون تومانی شد. قیمت این قطعه از سکه در نخستین روز از هفته جاری با روند کاهشی اندک با قیمت 14 میلیون و 969 هزار تومان معامله شده بود اما در طول هفته‌جاری تا به امروز بیش از یک میلیون تومان رشد قیمت داشت.

در حالی که قیمت طلا قله‌های جدید قیمتی را فتح می‌کند و از بازار سقف‌شکن دلار در داخل کشور تاثیر می‌گیرد قیمت انس جهانی دیروز و امروز هم روند افزایشی داشت. در حال حاضر قیمت هر انس طلا 1,655٫03 دلار است و طی دو روز گذشته 28 دلار رشد قیمت داشته است.

با رشد قیمت دلار قیمت طلا و سکه نیز محدوده‌های قیمتی جدیدی را تجربه کرده است. قیمت‌ سکه هم اکنون در بالاترین قیمت تاریخی خود قرار دارد و به نظر می‌رسد اخبار نامساعدی که در روزهای اخیر از کشورهای همسایه و جامعه بین‌المللی می‌شنویم بیش از پیش بر بازارهای مالی اثر گذاشته است.

طی روزهای گذشته خروج سرمایه‌ای که از بورس به سوی بازار ارز و طلا و سکه سرازیر شد اثر بسیاری بر رشد این بازارها داشت. باید دید کاهش قیمت کالاهای سرمایه‌ای نظیر طلا در روزهای آینده با توجه به مهار قیمت دلار، شدنی است و آیا نهادهای تصمیم‌گیر برنامه‌ای برای کاهش التهابات بازار دارند؟

روز چهارشنبه 11 آبان 1401 قیمت سکه امامی با حدود 400 هزار تومان رشد قیمت در حدود 16 میلیون و 56 هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم وارد کانال 15 میلیون تومانی شد و 300 هزار تومان رشد قیمت نسبت به روز سه‌شنبه داشت. این قطعه از سکه در ابتدای هفته در پله‌های آخر محدوده 13 میلیون تومانی در نوسان بود.

نیم‌سکه و ربع‌سکه هر کدام با 150 هزار تومان رشد قیمت به ترتیب 8 میلیون و 550 هزار تومان و 5 میلیون و 550 هزار تومان در بازار معامله شدند. سکه گرمی اما کمترین رشد قیمت را در خانواده خود داشت و با حدود 15 هزار تومان افزایش به قیمت 3 میلیون و 165 هزار تومان رسید.

امروز با وجود رشد قیمت سکه اما حباب آن روند کاهشی داشت. حباب سکه قدیم با نزدیک به 240 هزار تومان کاهش قیمت به حدود یک میلیون و 540 هزار تومان رسید. حباب سکه امامی نزدیک به 160 هزار تومان کاهش داشت و به 2 میلیون و 543 هزار تومان رسید. در میان تمام قطعات سکه تنها حباب نیم سکه 15 هزار تومان رشد داشت و به نزدیک 2 میلیون و 170 هزار تومان رسید.

هر مثقال طلا با افزایش حدودی 140 هزار تومانی وارد کانال 6 میلیون تومانی شد. هر گرم طلا 328 هزار تومان افزایش قیمت داشت و به یک میلیون و 407 هزار تومان رسید. قیمت‌ها در لحظه نگارش این گزارش با نوسان حدودی 10 هزار تومانی همراه بود اما کانال‌های ذکر شده برای انواع سکه تغییری نکرد.

احتمال انس 1690 دلاری برای هفته آینده

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی درباره رشد قیمت طلا و سکه به تجارت‌نیوز می‌گوید: غالب تصمیم‌گیری برای بازار طلا از سوی دلار است و این موضوع به طور سنتی در بازار طلا تاثیر‌گذار است.

او با اشاره به این‌که در قیمت انس جهانی طلا شاهد حرکات شارپی طی هفته‌های گذشته نبودیم درباره قیمت طلا در هفته‌ آینده می‌‌گوید: بر اساس ‌پیش‌بینی‌های صورت گرفته احتمال این‌که در هفته آینده قیمت انس جهانی طلا به 1690 دلار برسد وجود دارد اما درباره قیمت دلار باید دید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

اگر  محدوده 33 هزار تومان برای قیمت دلار در هفته آینده حفظ شود رشد بازار طلا را شاهد خواهیم بود. بنابراین دو عامل افزایش قیمت انس بالای 1685 و حفظ عدد 33 هزار تومان برای دلار می‌تواند طلای داخلی را با ریتم صعودی همراه سازد.

اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت سکه و طلا در بازار امروز 1401/8/8 را به شرح جدول ذیل اعلام کرد:

سکه امامی با  قیمت 150/180/000به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز گذشته150/000 ریال افزایش داشت.

نیم سکه نیز در بازار امروز به قیمت 82/300/000 ریال به فروش رسید.

ربع سکه نیز در بازار امروز با قیمت52/200/000 ریال معامله شد و سکه گرمی نیز در بازار در محدوده31/000/000به فروش رسید.

گفتنی است در بازار هر گرم طلای 18 عیار با قیمت 13/492/000 ریال، طلای 24 عیار با قیمت18/014/000 ریال و هر مثقال طلا با قیمت 58/490/000 ریال به فروش رفت.

اسکناس آمریکایی 2 روز است که مسیر سراشیبی را در پیش گرفته و به دنبال آن قیمت طلا نیز کاهشی شده است. هنوز مشخص نیست این روند نزولی تا چه محدوده‌ای ادامه‌دار خواهد شد اما سکه امامی در کانال 14 و 15 میلیون تومان نوسان دارد.

در وضعیت نزولی اونس طلا، سکه بازان امیدوارند که دلار روند افزایشی سریع تری بگیرد و این ارز وارد کانال 30 هزار تومان شود. به باور برخی فعالان بدون صعود دلار به کانال بالاتر، افت سکه ادامه خواهد یافت.

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که سکه محدوده حمایتی 12 میلیون و 800 هزارتومان را از دست بدهد، احتمال افت تا محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومان وجود خواهد داشت.

سکه امامی کانال 13 میلیون تومانی را از دست داد و وارد کانال 12 میلیون تومانی شد. دیشب در بازار پشت خطی، فلز گران بهای داخلی تا محدوده 12 میلیون و 800 هزار تومان افت کرد و این موضوع موجب شد که انتظارات نزولی در بازار سکه تقویت شود.

به نظر می رسد، سکه بازان تحت تاثیر شوک نزولی دلار قرار گرفتند و سعی کردند به سرعت دارایی خود را تبدیل به ریال کنند. تلاش برای فروش در بازار فلز گران بهای داخلی به اندازه ای زیاد بود که حباب سکه نیز مرز 10 درصدی را از دست داد و وارد کانال 8 درصدی بود.

حدود ساعت 9 شب گذشته، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در حدود 11 میلیون و 800 هزار تومان بود که فاصله یک میلیون تومانی با قیمت بازار داشت. با توجه به روند نزولی دلار و حباب 8.6 درصدی در بازار سکه می توان گفت که هم چنان احتمال افت فلز گران بهای داخلی وجود دارد.

به گفته این مقام صنفی، حباب سکه این روز‌ها به دلیل کاهش تقاضا و اینکه افراد فروشنده هستند و تقاضای خرید در بازار نیست، 200 هزار تومان در هفته جاری کاهش یافت، ولی همچنان حباب سکه حدود یک میلیون و 200 هزار تومان است.

کشتی آرای بیان کرد: کاهش 810 تومانی نرخ ارز و افت 42 دلاری بهای جهانی طلا موجب شد قیمت انواع سکه و طلا در بازار سیر نزولی داشته باشد.

وی اظهار داشت: شرایط موجود به‌گونه‌ای است که با توجه به سیر نزولی قیمت‌ها خریدار در بازار به شدت کاهش یافته است و معاملات کم شده و تقاضا بسیار پایین آمده، اما عرضه زیاد شده و این امر به کاهش بیشتر قیمت‌ها کمک کرده است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود هفته آینده با توجه به روند مثبت مذاکرات برجام در یکی دو رو آینده کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

برخی از تحلیلگران فنی بازار سکه معتقدند در شرایط فعلی شرط مهم‌ برای صعود سکه افزایش قیمت دلار و عبور آن از مرز مقاومتی است.

 سکه بازان روز گذشته توانستند فلز زرد رنگ داخلی را به بالای کانال 14 میلیون تومان برسانند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد