هر فرد تا پایان سال چقدر یارانه دریافت می‌کند؟

هر فرد تا پایان سال چقدر یارانه دریافت می‌کند؟

دولت هرماه برای کمک به خانواده‌ها مبالغی را به حساب سرپرست خانوار‌ها واریز می‌کند که مجموع این مبالغ بسته به تعداد خانواده‌ها، متغیر است.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان: دولت‌ها برای کمک به خانوار‌ها در تامین هزینه‌های زندگی و معیشتی، یارانه‌هایی را برای افراد در نظر گرفته اند که هرماه به حساب افرادی که شرایط لازم را دارند واریز می‌شود.

 از سال 1390 دولت دهم برای کمک به خانواده‌ها یارانه نقدی به مبلغ 45 هزار و 500 تومانی را در نظر گرفت که پس از گذشت 10 سال تاکنون این مبلغ، بیستم هر ماه به حساب سرپرست خانوار‌ها واریز می‌شود؛ با توجه به بررسی‌های انجام شده این مبلغ  به حساب 77 میلیون نفر واریز می‌شود.

 یارانه معیشتی، از آبان ماه 98 به دنبال افزایش قیمت بنزین دولت برای کمک به خانواده‌ها مابه‌التفاوت این افزایش قیمت را به حساب افراد واریز می کند که این مبلغ بسته به تعداد اعضای خانواده‌ها متغیر است. این یارانه دهم هر ماه به حساب افراد واریز خواهد شد؛ به طوری که برای خانوار یک نفره 55 هزار، دو نفره 103 هزار، سه نفره 138 هزار، چهار نفره 172 هزار و پنج نفره و بالاتر 205 هزار تومان است که با توجه به آمارها، این مبلغ به 60 میلیون نفر تعلق می‌گیرد.

تا آخر سال چه مقدار یارانه به خانوار‌های یک نفره، 2 نفره، 3 نفره، 4 نفره و 5 نفره به بالا تعلق می‌گیرد؟ خانوار‌های یک نفره:

با توجه به مجموع مبلغ یارانه‌ها، تا پایان سال برای خانوار‌های یک نفره، 402 هزار تومان در نظر گرفته شده است که در موعد مقرر به حساب سرپرست خانوارها واریز می شود.

خانوار‌های 2 نفره:

در ادامه، دولت برای کمک به خانواده‌های 2 نفره در مجموع مبلغ 594 هزار تومان را در نظر گرفته که تا پایان امسال به این افراد اختصاص داده است.

خانوار‌های 3 نفره: 

در این بین برای خانواده‌های 3 نفره هم با توجه به یارانه نقدی  45 هزار 500 تومانی و یارانه 138 هزار تومانی معیشتی، در مجموع 734 هزار تومان پرداختی‌صورت می‌گیرد.

خانوار‌های 4 نفره:

با توجه به اعداد و ارقام برای خانواده‌های 4 نفره هم 870 هزار تومان در 4 ماه آینده یعنی آذر، دی، بهمن و اسفند در نظر گرفته شده است که به حساب سرپرست خانوار‌ها واریز خواهد شد.

خانوار‌های 5 نفره و بالاتر:

در آخر هم، یک میلیون و 2 هزار تومان برای خانواده‌های 5 نفره و بالاتر تا پایان سال 1400 به حساب سرپرست خانوار‌ها واریز می‌شود، تا از این مبلغ در مخارج خود استفاده کنند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد