برگزاری همایش بزرگ سرمایه‌گذاری ایران و قطر

برگزاری همایش بزرگ سرمایه‌گذاری ایران و قطر

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که از فردا و به مدت دو روز، همایش بزرگ تجاری و سرمایه گذاری ایران و قطر در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، فرزاد پیلتن، مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: همایش بزرگ تجاری و سرمایه‌گذاری ایران و قطر، با حضور 20 هلدینگ و شرکت بزرگ تجاری و سرمایه‌گذاری قطری و بیش از 200 شرکت ایرانی، توسط بانک توسعه قطر، سفارت قطر در تهران و با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران برگزار خواهد شد.

پیلتن افزود: در این همایش علاوه بر معاون وزیر تجارت و صنعت قطر و معاون وزیر صمت ج. ا. ایران و ريیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، قايم مقام وزیر صمت ج. ا. ایران در امور بازرگانی و نایب ريیس اتاق بازرگانی ایران و دبیرکل اتاق بازرگانی قطر و جمعی دیگر از مقامات اقتصادی و تجاری دو کشور حضور خواهند یافت.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: علاوه بر معرفی فرصت‌های توسعه همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری میان دو کشور، مقرر است نمایندگان شرکت‌های خصوصی دو کشور در مذاکرات رو در رو در خصوص راهکارهای توسعه این همکاری‌ها مذاکره کنند.

 به گزارش ایسنا، همایش تجاری و سرمایه‌گذاری ایران و قطر طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 14 و 15 اسفندماه برگزار می‌شود و حضور در این همایش صرفا با هماهنگی و ثبت‌نام قبلی امکان‌پذیر است.

پیش از این نیز ایران و قطر گام‌های مهمی در مسیر توسعه همکاری‌های اقتصادی مشترک برداشته بودند و در جریان سفر ابراهیم ريیسی – ريیس جمهور ی – به دوحه، توافق و تفاهم‌نامه‌های مشترکی به امضای اعضای هیات دولت دو کشور رسید.

ایران در سال‌های گذشته، بخش مهمی از تمرکز خود را بر توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه استوار کرده و در این بین، عراق، ترکیه و امارات متحده عربی جز شرکای اصلی تجاری کشور به شمار می‌روند و توسعه روابط با قطر نیز به عنوان یکی از اولویت‌های مهم تجاری ایران در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد