مصوبات سازمان بورس، اهرمی برای تقویت بازار

مصوبات سازمان بورس، اهرمی برای تقویت بازار

مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار، ورود مستقیم صندوق های سرمایه گذاری به بازار سهام را اهرمی برای تقویت کل بازار دانست.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، رضا اعجازی در گفتگو با عصرمالی، با اشاره به افزایش حد نصاب سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در سهام گفت: این اتفاق منجر به تقویت تقاضا می شود و کمکی به شرایط حساس بازار خواهد بود که در نهایت رونق را به آن برمی گرداند.

وی اظهار کرد: مصوباتی را که اخیرا سازمان بورس وضع و اجرا کرده ، می توان ابزارهای تقویتی کوتاه مدت دانست که استفاده از آن لازمه بازار است، شاید لزوما مکمل هم نباشند اما یک مسکن یا آرامش مقطعی در بازار هستند و زمینه را برای بازگشت کامل تعادل در بازار هموار می کنند.

مدیر عامل کارگزاری اقتصاد بیدار بیان کرد: اگر قبول داریم که ارزش بازار سرمایه بالاتر از ارزش فعلی است، قاعدتا صندوق ها در این قیمت ها بابت خرید سهام  ضرر نمی کنند و در آینده منتفع خواهند بود.

اعجازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا کماکان سهامداران با نگرانی خرید خود را انجام می دهند، گفت: به دلیل نوع ورود افراد به بازار سرمایه یا تبلیغاتی که از بورس در سطح جامعه انجام شد، نوسانات این بازار آن چنان برای عموم جا نیفتاد ؛ لذا  برخی رفتارهای هیجانی از خود نشان می دهند که نتیجه آن به بی اعتمادی در بازار منجر شده است.

وی درباره آینده بورس گفت: نمی توان پیش بینی دقیقی از روند بازار داشت اما به نظر می رسد مصوبات اخیر، به محض اجرا تاثیرات مثبتی بر بازار خواهد گذاشت و شاخص را در جهت صعود هدایت می کند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد