تحلیل تکنیکال و بنیادی وسکاب | وسکاب نزولی شد؟

تحلیل تکنیکال و بنیادی وسکاب | وسکاب نزولی شد؟

وسکاب معاملات امروز را در محدوده منفی آغاز کرد و در همان ابتدا تا محدوده‌ صفر تابلو هم بالا آمد، اما به مرور با غلبه فشار فروش بر خرید قیمت‌ها به سمت آستانه پایین کاهش پیدا کرد. روند قیمتی وسکاب در روزهای آینده بورس چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، وسکاب معاملات امروز را در محدوده منفی آغاز کرد و در همان ابتدا تا محدوده‌ صفر تابلو هم بالا آمد، اما به مرور با غلبه فشار فروش بر خرید قیمت‌ها به سمت آستانه پایین کاهش پیدا کرد. معاملات امروز سهم در محدوده منفی 3 تا منفی 2 درصد ادامه داشت. در نهایت با معامله بیش از 8 میلیون برگه سهم و پایانی 2.4 درصد منفی بسته شد.

تحلیل بنیادی وسکاب

در تحلیل خالص ارزش دارایی‌های هر سهم وسکاب به بررسی پرتفوی بورسی و غیر بورسی آن می‌پردازیم.

پرتفوی بورسی:
مهم‌ترین شرکت‌های بورسی وسکاب شامل فولاد خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و پتروشیمی مبین است. ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت 3,683 میلیارد تومان و ارزش افزوده بورسی شرکت مبلغ 1,781 میلیارد تومان می‌باشد.

پرتفوی غیر بورسی:
ارزش برآوردی پرتفوی غیر بورسی شرکت 2,200 میلیارد تومان و ارزش افزوده غیر بورسی شرکت مبلغ 1,950 میلیارد تومان می‌باشد.

بدین ترتیب NAV وسکاب 4,592 ریال و نسبت P/NAV روز شرکت 55.8 درصد می‌باشد.

تحلیل تکنیکال وسکاب
 
 

نمودار وسکاب نشان می‌دهد که سهم در اصلاح یکسال گذشته تا محدوده‌ فیبوی 0.61 اصلاح روی 220 تومان اصلاح کرده است؛ و درست از همین محدوده سهم مورد اقبال خریداران قرار گرفت و فعلا تا سقف کانال اصلاحی یکساله رشد کرده است. از طرفی دیگر RSI تا محدوده‌ 70 درصد بالا آمده است و با برخورد به این محدوده فعلا دچار افت شده است. خرید سهم در این محدوده‌ قیمتی با ریسک همراه است مگر اینکه در روز‌های آتی قیمت از سد کانال نزولی عبور کند در غیر این صورت باید صبر کرد تا اینکه دوباره قیمت بر روی 247 تومان قرار گیرد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد