آرامش بر بازار طلا و سکه حاکم شد

آرامش بر بازار طلا و سکه حاکم شد

به گفته ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، طی یک هفته اخیر علیرغم روند...

ابراهیم محمدولی در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای در بازار به ایسنا گفت: در حالیکه بهای جهانی طلا در یک هفته گذشته روندی افزایشی داشت اما قیمت طلا و سکه در بازار داخلی در این هفته با افت و آرامش نسبی همراه بود. در پی آرامش و ثبات نسبی قیمت ارز در این هفته‌، طلا و سکه نیز بر مدار نزولی قرار گرفت؛ گرچه در آخر هفته مقداری تقویت شد اما برآیند کلی قیمت‌ها در این هفته کاهشی بود.

ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: همچنین کاهش تقاضا و احتیاط معامله‌گران برای انجام معامله از مشخصه‌های بازار این هفته بود؛ به‌طوریکه کوچک شدن حباب سکه در این مدت نیز دلیلی بر این مدعاست. حباب سکه در بازار این هفته در محدوده 200 تا 250 هزار تومان قرار گرفت که نسبت به هفته پیش از آن 150 تا 200 هزار تومان کاهش داشته است.

کاهش 150 هزار تومانی قیمت سکه و 6000 هزار تومانی بهای هر گرم طلا 

وی در رابطه با تغییرات قیمتی انواع قطعات سکه در بازار یک هفته اخیر و آخرین قیمت‌ها در پایان هفته گفت: قیمت هر قطعه سکه گرچه به لطف افت نرخ ارز به زیر مرز 12 میلیون تومان هم رسید اما در روزهای پایانی هفته، در بالای این مرز تثبیت شد. در مجموع هر قطعه سکه تمام طرح جدید با کاهش 350 هزار تومانی در آخرین  معاملات هفته 12 میلیون و 200 هزار تومان به فروش رسید.

این مقام صنفی ادامه داد: سکه تمام طرح قدیم نیز با 150 هزار تومان کاهش قیمت در پایان هفته 12 میلیون و 50 هزار تومان دادوستد شد. نیم سکه نیز در این هفته 70 هزار تومان کاهش قیمت داشت و به شش میلیون و 580 هزار تومان رسید اما ربع سکه و سکه‌های گرمی در این هفته بدون تغییر ماندند. در آخرین معاملات پایانی هفته به ترتیب ربع سکه سه میلیون و 700 هزار تومان و سکه‌های یک گرمی دو میلیون و 300 هزار تومان تعیین قیمت شدند.

محمدولی اعلام کرد: هر گرم طلای 18 عیار در این هفته 6000 تومان کاهش قیمت داشت و در آخرین معاملات یک میلیون و 227 هزار تومان معامله شد. همچنین هر مثقال طلای 17 عیار با افت 24 هزار تومانی به پنج میلیون و 317 هزار تومان رسید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد