افزایش قیمت پراید 131 / قیمت خودرو امروز 17 شهریور 1400

افزایش قیمت پراید 131 / قیمت خودرو امروز 17 شهریور 1400

قیمت خودرو در بازار روز سه‌شنبه با ثبات همراه بود و تمامی خودروهای داخلی به غیر از پراید 131، پژو 206 تیپ دو و پژو 207 که افزایش قیمت داشتند، تغییر قیمتی نداشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو در بازار روز سه‌شنبه 16 شهریور با ثبات قیمت همراه بود. قیمت پراید 131 به 139 میلیون تومان افزایش یافت. در کنار پراید 131، قیمت خودرو پژو 206 تیپ دو 253 میلیون تومان و پژو 207 اتوماتیک پانوراما مدل 1400 به قیمت 435 میلیون تومان افزایش یافتند.

دیگر خودروهای داخلی بازار در روز گذشته افزایش یا کاهش قیمتی را ثبت نکردند.

قیمت خودروهای وارداتی شکسته می‌شود؟

بازار خودرو یک هفته‌ای می‌شود که آرام است. از هفته گذشته تاکنون قیمت خودرو پلکانی ارزان شد. البته این ارزان شدن قیمت خودرو برای برخی از فروشندگان جای سوال بود. چرا که بازار خودرو نسبت به این نوسان‌ قیمت ارز تغییر رفتار نداشت!

حالا فعالان بازار می‌گویند ارزان شدن خودروهای ایرانی و خارجی در طول این مدت دو دلیل داشته است. نخست روند کاهشی قیمت دلار در بازار ایران و دوم برنامه تازه دولت در طرح ساماندهی خودرو است که این تصمیم در روند کاهشی قیمت‌ها بی‌تاثیر نبوده است!

عده‌ای از کارشناسان علت عدم تغییر رفتار بازار خودرو را مربوط به سخنان اخیر فاطمی امین، وزیر صمت می‌دانند. او به مردم وعده داده بود که بازار خودرو را رقابتی خواهد کرد. هنوز دو هفته از حضور او در خیابان سمیه نمی‌گذرد که نمایندگان مجلس طرح «آزادسازی واردات خودرو» را به فاز نهایی رساندند! هر چند که او هنوز اظهارنظر رسمی درباره واردات خودروهای خارجی به کشور نکرده است.

حالا فعالان بازار خودرو از این تصمیم نمایندگان شوکه هستند و می‌گویند روند کاهشی قیمت خودرو از امروز آغاز شده است!

مطالعه بیشتر: قیمت خودروهای وارداتی شکسته می‌شود؟

مطالعه بیشتر: فروش قسطی خودرو با 30 درصد پول نقد! + جزيیات و لینک قیمت

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد