در تولید مرغ و تخم‌مرغ بسیار خوب عمل کرده‌ایم

در تولید مرغ و تخم‌مرغ بسیار خوب عمل کرده‌ایم

وزیر جهاد کشاورزی از تولید مرغ در کشور به میزان 2 میلیون و 650 هزار تن و متناسب با نیاز کشور خبر داد و گفت: اگر تولید انجام نمی‌شد 4 میلیارد دلار هزینه واردات مرغ ز بازارهای جهانی به کشور تحمیل می‌شد.

خبرگزاری تسنیم: وزیر جهاد کشاورزی از تولید مرغ در کشور به میزان 2 میلیون و 650 هزار تن و متناسب با نیاز کشور خبر داد و گفت: اگر تولید انجام نمی‌شد 4 میلیارد دلار هزینه واردات مرغ ز بازارهای جهانی به کشور تحمیل می‌شد.

کاظم خاوازی در بازدید از زنجیره تولید مرغ تخم گذار شرکت رها مرغ شهرستان ری اظهار داشت: در زمینه نهاده‌های دامی وابسته هستیم و با ایجاد سامانه بازارگاه فشار بالایی را متحمل شدیم اما امروز نهاده‌های دامی بخش تولید تا پایان فروردین ماه جاری تامین شده و تولیدکنندگان راضی هستند.

وی افزود: خوشبختانه در زمینه تولید محصولات پروتیینی وضعیت مطلوب است و تمامی زیر بخش‌ها به ایجاد زنجیره تولید تشویق شده تا محصول مناسب‌تر به دست مصرف کننده برسد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: اقدامات قابل توجهی در زمینه افزایش تولید صورت گرفته به گونه‌ای که تولید میگوی کشور از 12 هزار تن به بیش از 42 هزار تن رسیده است.

خاوازی با اشاره به این که در تولید مرغ و تخم مرغ بسیار خوب عمل کرده‌ایم ادامه داد: اگر تولید انجام نمی‌شد، 4 میلیارد دلار هزینه واردات به کشور تحمیل می‌شد تا بتوانیم مرغ را از بازارهای جهانی تامین کنیم بنابراین در زمینه مرغ و تخم مرغ صنعت خوبی در کشور شکل گرفته که باید از حمایت کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 2 میلیون و 550 هزار تن مرغ صنعتی در کشور تولید می‌شود که با احتساب مرغ سنتی و خانگی و ماکیان به 2 میلیون و 650 هزار تن می‌رسد و به اندازه نیاز کشور است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید مرغ لاین در کشور افزود: در زمانی که واردات مرغ اجداد تحریم شد وزارت جهاد کشاورزی با کمک تولیدکنندگان واردات این مرغ را آغاز و در کنار آن ورود مرغ لاین آرین به بازار را شروع کردم همچنین با همکاری معاونت امور دام و سازمان دامپزشکی سن گله‌ها را مدیریت کردیم که منجر به اداره کشور و تولید به حد نیاز شد.

خاوازی تاکید کرد: با وجود تولید به اندازه در سطح کشور اما بازار همواره تحت تاثیر برخی عوامل قرار می‌گیرد که یکی از این عوامل قیمت بالای محصولات پروتيینی است.

وی در رابطه با تولید تخم مرغ تصریح کرد: یک میلیون و 80 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود و سالانه حدود 70 هزار تن تخم مرغ مازاد در کشور داریم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مهار آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور عنوان کرد: با وجود شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در روسیه، ترکیه و برخی کشورهای همسایه، معاونت امور دام و سازمان دامپزشکی تمام امکانات خود را آماده کردند و با دفع و سرکوب از شیوع این بیماری در کشور جلوگیری شد.

خاوازی در رابطه با تولید گوشت قرمز در کشور گفت: سال گذشته حدود 850 تا 845 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شده بود که امسال به حدود 888 هزار تن رسیده است. کشور ما به لحاظ تولید محصولات پروتیینی بسیار قوی و امسال بیش از یک میلیون و 200 هزار تن محصولات آبزیان در کشور تولید شده‌است.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: نهاده دامی مرغ لاین و اجداد به صورت 100 درصد تامین شده مشکلی در این بخش نداریم اما شرمنده تولیدکنندگان گوشت هستیم.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد