100 درصد کارشناسان ریزشی نبودن بورس را درست پیش‌بینی کردند

100 درصد کارشناسان ریزشی نبودن بورس را درست پیش‌بینی کردند

نتیجه نظرسنجی هفته گذشته باشگاه خبرنگاران از 10 کارشناس بازار سرمایه در مقایسه با تغییرات هفتگی شاخص کل بورس مقایسه و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روز جمعه هفته‌‌ گذشته، نظرسنجی باشگاه خبرنگاران جوان از 10 کارشناس بازار سرمایه با موضوع پیش‌بینی بازدهی شاخص کل بورس و روند بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت انجام شد. سوال زیر به طور مشترک از کارشناسان پرسیده شد.

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

1. مثبت. افزایشی

2. بدون تغییر چشمگیر

3. منفی. کاهشی

طبق نتیجه نظرسنجی، 50 درصد کارشناسان اعتقاد به مثبت شدن شاخص کل داشتند (گزینه اول) و 50 درصد دیگر معتقد بودند که شاخص کل در این هفته تغییر چشمگیری نخواهد داشت. نتیجه این نظرسنجی در تصویر زیر و مشروح نظرات کارشناسان از طریق لینک زیر قابل دسترسی است.

هفته جذاب بورس؛ شاخص کل ریزش نمی‌کند!

شاخص کل، 3.5 درصد رشد کرد

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، چهارشنبه 7 مهر ماه شاخص کل بورس بر روی تراز یک میلیون و 437 هزار واحد کار خود را به پایان رساند.

با گذشت یک هفته شامل 4 روز معاملاتی از تاریخ 10 تا 14 مهر، در پایان معاملات چهارشنبه 14 مهر ماه، شاخص کل بورس با رسیدن به پله  یک میلیون و 488 هزار واحدی این هفته را به سرانجام رساند.

مقایسه شاخص کل بورس در پایان معاملات این هفته با پایان هفته گذشته افزایش 3.5 درصدی را نشان می‌دهد.

بنابراین پیش‌بینی کارشناسان با بازدهی واقعی شاخص کل بورس در این هفته منطبق بوده و نیمی از کارشناسان مشارکت کننده در نظرسنجی روند شاخص کل در این هفته را به دقت، درست پیش‌بینی کردند. همچنین متفق القول بودن 100 درصدی کارشناسان مبنی بر ریزشی نبودن بورس در هفته‌ای که گذشت، خود نکته‌ای در خور توجه است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد