افزایش صادرات نفت روسیه به هند با وجود تحریم‌ها

افزایش صادرات نفت روسیه به هند با وجود تحریم‌ها

در سایه تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب و تلاش اروپایی‌ها برای پایین آوردن صادرات نفت روسیه اما هندی‌ها واردات نفت خود از مسکو را به میزان قابل توجهی بالا برده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت روس نفت روسیه گزارش داد که 700 هزار تن نفت به یکی از پالایشگاه‌های بزرگ هندی فروخته است. در واقع این اقدام از آن جهت حايز اهمیت است که کشورهای غربی به شدت تلاش می‌کنند که صادرات نفت روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ پایین بیاورند.

دو منبع آگاه می‌گویند: پالایشگاه ایندین اویل که بزرگترین پالایشگاه هند محسوب می‌شود 700 هزار تن نفت از روسیه خریده است. این منابع آگاه گفته‌اند که شرکت روس نفت از دو بندر پریمورسک و اوست لوگا 7 محموله بین روزهای 15 تا 30 می راهی هند کره است.

آمارهای موسسه ریفینیتیو اکون نشان می‌دهد که از زمان آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین، هند واردات نفت از این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش داده است. البته روس‌ها هم مجبور هستند در سایه تحریم‌ها محموله‌های نفتی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر به سمت آسیا راهی کنند.

در ماه دسامبر شرکت روس‌نفت و ایندین اویل قراردادی را‌‌‌‌‌‌‌‌ امضاء کردند که بر اساس آن تا پایان سال جاری روسیه تا 2 میلیون تن نفت به هند بفروشد.

اوایل هفته جاری، مقامات اتحادیه اروپا از ششمین بسته تحریمی خود علیه مسکو به خاطر درگیری نظامی با اوکراین رونمایی کردند. در قالب این بسته تحریم نفت روسیه هم قرار دارد.

کارگزاری‌های بین‌المللی هم معاملات نفت روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ بعد از تحریم چندین شرکت روس از سوی اروپا متوقف کرده‌اند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد