جلسه خودرویی نمایندگان با وزیر صمت / در مجلس چه گذشت؟

جلسه خودرویی نمایندگان با وزیر صمت / در مجلس چه گذشت؟

گرانی 18 درصدی خودرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان را به مجلس کشاند. در جلسه نمایندگان با وزیر صمت چه گذشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز، خودروسازان هفته گذشته قیمت محصولات خود را به طور متوسط 18 درصد افزایش دادند. این ماجرا سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت را مجبور به حضور در مجلس برای پاسخگویی کرد.

او به همراه نمایندگان دو خودروساز بزرگ کشور، روز یکشنبه، 21 آذر در جمع اعضای کمیسیون صنعت حاضر شد تا به پرسش‌های آنها پاسخ دهد.

اما در جلسه نمایندگان با وزیر صمت چه گذشت؟

مطالعه بیشتر: افزایش قیمت خودرو مجددا لغو می‌شود؟
افزایش قیمت؛ محور اصلی جلسه

سید جواد حسینی‌کیا، نایب ريیس اول کمیسیون صنعت و معدن در گفتگو با خبرنگار تجارت‌نیوز گفت: افزایش قیمت خودرو محور اصلی این جلسه بود.

او افزود: درجلسه روز یکشنبه، کمیته‌ای برای بررسی علت افزایش قیمت خودرو تشکیل شد. قرار بر این است که کمیته تشکیل شده گزارشی مبنی بر دلایل این موضوع به مجلس تحویل دهد.

به گفته حسینی‌کیا، در جلسه نمایندگان با وزیر صمت، صحبت خاصی در این مورد که قیمت‌ها دوباره افزایش یا کاهش یابد مطرح نشد.

روح‌اله عباس‌پور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز به تسنیم گفته، وزیر صمت در واکنش به اعتراضات مردم و نمایندگان در مورد افزایش قیمت خودرو، معتقد بود در صورتی که اقدامی در خصوص اصلاح قیمت خودرو صورت نمی‌گرفت، زیان خودروسازان در پایان سال به 105 هزار میلیارد تومان می‌رسید.

به گفته او، در نشست روز یکشنبه مقرر شد کارگروهی مشترک از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود تا قیمت تمام شده تولید خودرو را آنالیز و هزینه‌های سربار آن را مشخص کنند، سپس درباره این موضوع تصمیم‌گیری می‌شود.

محاسبه قیمت برای حواله‌داران

سخنگوی کمیسیون صنعت، معدن و تجارت همچنن درباره وضعیت افزایش قیمت خودروی افرادی که حواله در اختیار دارند، هم گفت: خودروسازان باید 10 درصد تخفیف به مصرف‌کنندگان بدهند و هشت درصد نیز سود مشارکت به آنها تعلق بگیرد. یعنی قیمت برای کسانی که حواله دارند تغییری نکرده است.

مردم و نمایندگان موافق واردات

در این جلسه موضوع واردات خودرو نیز مطرح شد و وزیر صمت اعلام کرد که موافق واردات خودرو در سال آینده است.

عباس‌پور، نماینده بويین زهرا در این مورد هم گفته است: برای ارتقا کیفیت و جلوگیری از افزایش قیمت باید واردات صورت بگیرد، حتی در نظرسنجی انجام شده در موضوع واردات خودرو ازمردم نیز 84 درصد موافق واردات هستند.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد