میانگین تاخیر پروازهای بهمن به 99 دقیقه رسید

میانگین تاخیر پروازهای بهمن به 99 دقیقه رسید

پروازهای برنامه‌ای ایرلاین‌های داخلی، در بهمن ماه سال جاری به طور...

به گزارش ایسنا، براساس گزارش منتشرشده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، کل پروازهای فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت این شرکت در بهمن ماه 1401 نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست سه درصد کاهش، در اعزام و پذیرش مسافر یک درصد افزایش و در ارسال و پذیرش بار و پست 5 درصدکاهش داشته است. پروازهای داخلی در نشست و برخاست چهار درصد کاهش داشته در اعزام و پذیرش مسافر بدون تغییرمانده و در ارسال و پذیرش بار و پست شش درصد افزایش داشته است. پروازهای بین‌المللی در نشست و برخاست و اعزام و پذیرش 12 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست یک درصد افزایش داشته است.

کل پروازهای فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در بهمن ماه 1401 نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست دو درصد کاهش داشته و در اعزام و پذیرش مسافر بدون تغییر و در ارسال و پذیرش بار و پست چهار درصد افزایش داشته است. از این میان پروازهای داخلی نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست سه درصد کاهش داشته، در اعزام و پذیرش مسافر بدون تغییر و در ارسال و پذیرش بار و پست سه درصد افزایش داشته است. همچنین پروازهای بین المللی در نشست و برخاست 11 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 14 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 12 درصد افزایش داشته است.

در بهمن ماه 1401 حداقل 80 درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در 9 فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اصفهان، بندرعباس، اهواز، تبریز و قشم انجام شده است؛ از این میزان حداقل 80 درصد نشست و برخاست پروازهای داخلی به ترتیب در 10 فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، بندرعباس، اصفهان، اهواز، تبریز، قشم و خلیج فارس (عسلویه) انجام شده است؛ همچنین حداقل 80 درصد نشست و برخاست پروازهای بین‌المللی در چهار فرودگاه مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز انجام شده است.

تهران-کیش پرتقاضاترین مسیر پروازی شد

مسیر مهرآباد به کیش در بهمن ماه سال 1401 با تعداد 657 پرواز، پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی بوده اما بیشترین مسافر در مسیر مهرآباد به مشهد جابه‌جا شده است؛ این در حالی است که در ماه‌های گذشته مسیر تهران -مشهد همواره پرترددترین مسیر را به خود اختصاص می‌داد. در میان پروازهای بین‌المللی هم مسیر نجف به مشهد با تعداد 139 پرواز، پرترددترین مسیر و بیشترین مسافر نیز در همین مسیر بوده است.

کاهش یک درصدی پروازهای تاخیردار

در جدول منتشرشده شرکت فرودگاه‌ها، نام 20 شرکت هواپیمایی فعال آمده است که در بهمن ماه سال 1401، مجموعا 13 هزار و 908 پرواز را انجام داده‌اند و 6274 پرواز با تاخیرهای بیشتر از 30 دقیقه داشته‌اند؛ میزان تاخیر پروازهای خروجی تاخیردار، 621 هزار و 709 دقیقه معادل 10 هزار و 361 ساعت و 432 روز بوده که 45 درصد پروازها را شامل می‌شود؛ این در حالی است که در دی ماه، 46 درصد پروازها تاخیر بیش از 30 دقیقه داشتند؛ البته در مقایسه با آمار ماه‌های قبل، همچنان پروازهای تاخیردار، عدد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

متوسط زمان تاخیر پروازهای تاخیردار در بهمن ماه به 900 دقیقه رسید و نسبت به دی‌ماه، یک دقیقه کاهش یافت؛ همچنین به ترتیب 9 ایرلاین‌های آتا ایر، کارون، تابان، ساها، چابهار ایر، کیش‌ایر، ایران‌ایر، آساجت و آسمان، متوسط تاخیرهای بیشتر از 100 دقیقه داشتند.

شرکت‌های هواپیمایی آتا ایر و تابان در بهمن ماه 1401 به ترتیب با 67 و 59 درصد بیشترین و شرکت‌های هواپیمایی آساجت و ماهان به‌ترتیب با 10 و 18 درصد در پروازهای برنامه‌ای مسافری، کمترین درصد تاخیر را داشتند.

همچنین شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر و کیش ایر در بهمن ماه 1401 نسبت به ماه گذشته، به ترتیب با 6 و 5 درصد افزایش، بیشترین و شرکت‌های هواپیمایی کارون و ایر تور به ترتیب با 8 و7 درصد کاهش در پروازهای برنامه‌ای مسافری، کمترین تغییر درصد رشد پروازهای تاخیردار را دارند به عبارت دیگر شرکت‌های هواپیمایی کارون و ایرتور بهترین عملکرد را نسبت به ماه گذشته داشته‌اند.

در بخش پروازهای باطل‌شده نیز شرکت‌های هواپیمایی پارس ایر، آساجت و کاسپین با 63 و 62 درصد بیشترین و شرکت‌های هواپیمایی فالی پرشیا و پویا ایر با 4 و 10 درصد در کل پروازهای دارای مجوز، کمترین درصد پروازهای ابطالی را داشتند؛ به عبارت دیگر شرکت‌های هواپیمایی فالی پرشیا و پویا ایر بهترین عملکرد را داشته‌اند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد