پیش بینی بورس فردا یکشنبه 9 خرداد 1400 | بورس صعودی می‌ماند؟

پیش بینی بورس فردا یکشنبه 9 خرداد 1400 | بورس صعودی می‌ماند؟

امروز 8 خرداد 1400 شاخص کل توانست بیش از 30 هزار واحد رشد کند و یکی از بهترین روز‌های بورس در روز جاری رقم خورد. بورس فردا صعودی است؟

به گزارش نبض بورس، امروز 8 خرداد 1400 بورس از همان ابتدا توانست لبخند را بر لب سهامداران بنشناند و سبزپوش کار خود را آغاز کند.

شاخص کل توانست در نهایت با افزایش 30131 واحدی بر روی کانال یک میلیون و 139 هزار و 479 واحدی آرام گیرد و شاخص کل هموزن نیز با افزایش ارتفاع 2462 واحدی معادل 0.64 درصد به 385 هزار و 316 واحد رسید.  

در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در 528 هزار و 616 نوبت معاملاتی، 6 میلیارد و 883 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 50 هزار و 9 میلیارد ریال در بورس معامله شد.

امروز از 628 نماد حاضر، 152 نماد (24 درصد) در صف خرید و 284 نماد (45 درصد) در صف فروش بودند.

بعد از مدت‌ها خروج پول حقیقی از بازار امروز شاهد ورود پول حقیقی به بازار به میران 480 میلیارد تومان بودیم. از بهمن ماه سال گذشته تاکنون شاهد ورود این حجم از پول حقیقی به بازار نبودیم. 

 
 
بورس فردا صعودی خواهد ماند؟

محمد بامودت تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: به نظر با کاهش برخی از ابهامات سیاست داخلی و اطمینان از عدم کاهش جدی نرخ ارز در کوتاه مدت، تثبیت قیمت های جهانی، بازگشت دامنه متقارن و اصلاح قیمتی در نماد های کوچک بازار سهام به پایان اصلاح طولانی مدت خود نزدیک شده است.

وی افزود: تعداد نمادهای مثبت طی روز گذشته به 235 نماد رسید که در مقایسه با اندک روزهای مثبت در هفته های گذشته نیز رشد چند برابری داشته است، از طرفی ارزش معاملات نیز رشد 40 درصدی نسبت به روز گذشته داشت و به بالای چهار هزار میلیارد تومان رسید.

بامودت اظهار داشت: پس از مدت ها شاهد ورود نقدینگی حقیقی به بازار و خروج پول از صندوق های درآمد ثابت بودیم. اما باید توجه کرد هم چنان بالغ بر 280 نماد در صف فروش بوده اند.

این تحلیلگر بازار سرمایه در پایان گفت: هر چند نشانه های مثبتی از احتمال بازار سبز در روزهای آتی وجود دارد اما این موضوع به معنی حرکت یکپارچه بازار نیست و تعداد قابل توجهی از نمادهای بازار فاقد ارزندگی کافی هستند و توجه به فاکتورهای بنیادی در این شرایط بسیار حايز اهمیت است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد