قیمت کامودیتی‌ها 27 اردیبهشت 1402 | جدال خودروهای برقی با تقاضای نفت

قیمت کامودیتی‌ها 27 اردیبهشت 1402 | جدال خودروهای برقی با تقاضای نفت

کامودیتی‌ها به چهار بازار فلزات گرانبها، فلزات پایه، نفت و انرژی و نیز بازار کالایی یا محصولات کشاورزی و دامی تقسیم بندی می‌شود. نبض بورس به صورت روزانه قیمت کالا‌های مهم این بازار‌ها را که به طور مستقیم و یا غیرمستقیم بر بورس ایران موثر هستند مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش نبض بورس، کامودیتی‌ها به چهار بازار فلزات گرانبها، فلزات پایه، نفت و انرژی و نیز بازار کالایی یا محصولات کشاورزی و دامی تقسیم بندی می‌شود. نبض بورس به صورت روزانه قیمت کالا‌های مهم این بازار‌ها را که به طور مستقیم و یا غیرمستقیم بر بورس ایران موثر هستند مورد بررسی قرار می‌دهد.

فلزات گرانبها
فلزات پایه

قیمت فولاد 815 دلار که نسبت به روز معاملاتی قبل 15.34 درصد کاهش داشته است.

روی: قیمت روی در حال کاهش است، اگرچه گروه سرب و روی معتقد است بازار جهانی روی تصفیه شده با کمبود عرضه مواجه خواهد بود، اما در آمار پیش بینی کسری خود را از 150 هزار تن به 45 هزار تن کاهش داد.

بازار نفت و انرژی

نفت و خودرو‌های برقی: با افزایش خودرو‌های برقی نیاز به نفت کاهش می‌یابد چرا که هر خودروی سواری موتور احتراقی استاندارد در ایالات متحده سالانه 11 بشکه نفت (BOE) مصرف می‌کند. بازار خودرو‌های الکتریکی در سال 2022 با فروش بیش از 10 میلیون دستگاه شاهد گسترش قابل توجهی بود. انتظار می‌رود این رشد ادامه یابد و منجر به صرفه جویی روزانه 886700 بشکه‌ای نفت تا سال 2025 شود.

قیمت اوره 359.5 دلار و قیمت اوره آمونیوم 310 دلار است.

بازار کالایی یا محصولات کشاورزی

آخرین اخبار بورس و اقتصاد