چه کسی ریاست سازمان بورس را به دست می گیرد؟

چه کسی ریاست سازمان بورس را به دست می گیرد؟

در این گزارش به بررسی گزینه های احتمالی برای ریاست جدید سازمان بورس که به زودی انتخاب خواهد شد، پرداختیم.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به اینکه امروز 5 عضو جدید شورای عالی بورس (خبره های مالی بخش خصوصی) توسط هیيت دولت تایید شدند و قرار است شورای عالی بورس هم امشب جلسه فوق العاده ای را برای انتخاب 5 عضو دوره جدید هیيت مدیره سازمان بورس برگزار کند، بنابراین یک قدم دیگر به انتخاب ريیس جدید سازمان بورس نزدیک شدیم. اما برای تصدی این پست چه کسانی مطرح هستند؟

اخیرا در فضای مجازی و برخی از محافل خبری چند گزینه برای به دست گرفتن سکان ریاست سازمان بورس معرفی شدند. هر چند برخی شنیده ها حاکی از قطعی شدن نام یکی از افراد معرفی شده برای ریاست سازمان بورس دارد اما در این گزارش به معرفی گزینه های احتمالی مطرح شده می پردازیم.

بیشتر بخوانید

  • ريیس جدید بانک مرکزی، بورس و بانک را آشتی می‌دهد؟

از میان اسامی نامبرده حامد سلطانی نژاد، مدیر عامل فعلی بورس کالا جزو گزینه‌های اصلی است.  سلطانی نژاد کارشناسی ارشد مدیریت مالی از دانشگاه امام صادق و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی دارد. همچنین کارشناس رسمی قوه قضايیه در رشته بورس است.

سلطانی نژاد پیش تر در ارکان مختلف بازار سرمایه و شرکت های زیر مجموعه آن حضور داشته که برخی از آن ها عبارت هستند از : مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، عضو هیيت مدیره شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، عضو هیيت داوری بازار اوراق بهادار.

محسن خدابخش نیز از دیگر گزینه‌ها برای رسیدن به کرسی ریاست سازمان بورس است. خدابخش در حال حاضر مسيولیت معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس را برعهده دارد و یکی از 5 عضو هیيت مدیره فعلی سازمان بورس و اوراق بهادار است.

خدابخش دارای مدرک فوق‌ لیسانس مدیریت مالی از دانشگاه امام صادق و دکترای حقوق مالی است که 7 سال تجربه مدیریت تسویه وجوه معاملات اوراق بهادار و بورس کالای شرکت سپرده‌گذاری را در کارنامه خود دارد.

او از اواخر سال 94 هم به‌ عنوان معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی منصوب شده بود. خدابخش همچنین عضو هیيت‌مدیره شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه بوده و سابقه فعالیت در شرکت‌های کارگزاری را داشته است.

فرد دیگر معرفی شده امیر هامونی، مدیر عامل فعلی شرکت فرابورس ایران است. هامونی دارای مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران بوده، همچنین او مدتی به عنوان مدیر عملیات بازار فرابورس و کارشناس مسيول اداره نظارت بر بورس فعالیت داشته است.


 جعفر جمالی معاون حقوقی فعلی سازمان بورس و از اعضای فعلی هیيت مدیره این سازمان از دیگر کاندیداهای معرفی شده برای تصدی ریاست سازمان بورس است.

جمالی دکترای حقوق خصوصی دارد و در سنوات گذشته مدیرعامل بانک دی بوده است.

همچنین آقایان عشقی، مسعودی فر و فرج زاده از دیگر اسامی شنیده شده برای نشستن بر کرسی ریاست سازمان بورس هستند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد