نوار ساحلی کشور ظرفیت خوبی برای پرورش آبزیان دارد

نوار ساحلی کشور ظرفیت خوبی برای پرورش آبزیان دارد

وزیر جهاد کشاورزی، پرورش ماهیان خاویاری، میگو و پرورش ماهی در قفس را از ظرفیت‌های نوار ساحلی کشور دانست و گفت که باید در بخش شیلات سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا سیدجواد ساداتی‌نژاد در هفتمین همایش ملی ماهیان خاویاری و صنایع وابسته با اشاره به مغفول ماندن سرمایه گذاری در بخش شیلات گفت: ظرفیت‌های بی‌نظیری در 5800 کیلومتر نوار ساحلی ایران وجود دارد و ظرفیت اشتغال آفرینی در این زمینه قابل‌ توجه است ولی در این سال‌ها کمتر به آن توجه شده است.

وی ادامه داد: برداشت من این است که در حوزه تغییرات اقلیمی و مباحث مربوط به بحران آب، حوزه شیلات می‌تواند یاری‌رسان باشد. یعنی اگر در الگوی مصرف تغییر ایجاد شود و ماهی در بشقاب ایرانی پررنگ شود، بشقاب غذای ایرانی کم آب‌تر می‌شود.

 وزیر جهاد کشاورری اضافه کرد: اگر می‌خواهیم ماهی جای خود را در سفره  مردم باز کند، باید تمهیدات ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شود که بخشی از آن به ارزان‌سازی تولید ماهی و فرهنگ‌سازی مصرف  بازمی‌گردد.

وی تصریح کرد: باید از سرمایه‌گذاران سایر حوزه‌ها برای سرمایه گذاری در این بخش دعوت کنیم و البته وظیفه دولت‌ها این است که در حوزه ارزش‌افزوده اقدام کنند که این بخش قابل‌ رقابت با سایر بخش‌های صنعتی، معدنی و پتروشیمی‌ها باشد.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: پرورش ماهیان خاویاری، میگو و پرورش ماهی در قفس در نوار ساحلی ظرفیت‌های بسیار خوبی است که باید از آنها بهره ببریم.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: بانک‌ها نمی‌توانند با ذهنیت گذشته در سرمایه‌گذاری جدید در حوزه تولید کمک کنند. عدد و رقم‌ها پس از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها متفاوت شده است، به طور مثال اکنون در حال خرید گندم از کشاورزان هستیم و برای آن 70 هزار میلیارد تومان باید پرداخت کنیم، در حالی که سال گذشته این اعداد کمتر بودند. از این‌ رو مقیاس حمایتی بانک‌ها باید ضریب بیشتری به خود بگیرد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد