مصرف برق در در خوزستان از کانال 8800 مگاوات عبور ...

مصرف برق در در خوزستان از کانال 8800 مگاوات عبور ...

سخنگوی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پیک مصرف برق خوزستان برای اولین بار از کانال 8800 مگاوات عبور کرده و یک پیک...

کیومرث زمانی، اظهار کرد: پیک مصرف برق استان برای اولین بار از کانال 8800 مگاوات عبور کرده و یک پیک تاریخی جدید را بر قله 8806 مگاوات ثبت کرد.

وی افزود: رقم ثبت شده برای هشتمین بار در سال جاری ( 4 بار در تیر و 4 بار در مردادماه سال جاری) بوده و پیک تاریخی قبلی مصرف برق خوزستان که به مقدار 8518 مگاوات و مربوط به تابستان سال 1399 بوده را شکسته است.

زمانی عنوان کرد: این عدد همچنین تاکنون 13 مرتبه، رکورد مصرف برق سال گذشته 8489 مگاوات را شکسته و از همه ارقام قبلی نیز عبور کرده است.

وی با بیان اینکه علت این افزایش پیک مصرف برق، افزایش دما است، تصریح کرد: پیک دمایی نیز دمای 54 درجه را در سال جاری ثبت کرده که یک پیک تاریخی مربوط به سال 1356 و 1396 است.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: پیک ثبت شده 8806 مگاوات در روز گذشته (سه‌شنبه 18 مرداد) سبب عملکرد سیستم اعلام هشدار افزایش دمای روغن برخی ترانسفورماتورهای شبکه و به تبع منجر به محدودیت هایی در تامین بار مشترکین (کمتر از یک درصد کل بار شبکه) به صورت جزيی شد.

زمانی با بیان اینکه این مساله نشان می دهد که دمای کار ترانسفورماتورها در خوزستان باید برای ارقام بالاتر از دمای 54 درجه سانتی‌گراد طراحی شود، عنوان کرد: شرکت برق منطقه ای خوزستان چند سالی است که این مهم را عملیاتی کرده و با توجه به تغییرات اقلیمی در منطقه و جهان، در اسناد خرید ترانسفورماتورهای قدرت، تحمل افزایش دما برای دماهای 58 تا 60 درجه سانتی‌گراد را درخواست کرده است.

وی بیان کرد: ضروری است هزینه‌های تغییرات اقلیمی جهت افزایش ظرفیت و همچنین طراحی ترانسفورماتورها و تجهیزات با قدرت سازگاری بیشتر با محیط، در بودجه شرکت برق منطقه ای خوزستان پیش بینی و تامین نقدینگی آن با اولویت انجام شود.

سخنگوی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با توجه به ماندگاری توده هوای گرم از مشترکین خواست که برای حفظ پایداری شبکه برق، مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت‌های پیک را در دستور کار خود قرار دهند.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد