تحلیل بورس امروز 5 خرداد / شاخص کل به زیر یک میلیون می‌رسد؟

تحلیل بورس امروز 5 خرداد / شاخص کل به زیر یک میلیون می‌رسد؟

تا مشخص نشدن نتیجه انتخابات به طور قطع نمی‌توان درباره روند شاخص نظری داد اما اگر سیاست‌های دولت در نسبت با بازار تغییری نکند روند بازار به همین صورت خواهد ماند و صف‌های فروش هم سنگین‌تر می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز با چهار هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و 109 هزار واحد قرار گرفت دیروز هم بازار تحت تاثیر بازگشایی «فولاد»، «خودرو» و «خساپا» و تاثیر مثبت «وبملت» با روندی صعودی به پایان رسید. باید دید روند بازار متعادل می‌ماند یا نه؟

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره پیش‌بینی روند شاخص کل بورس اظهار کرد: تا مشخص نشدن نتیجه انتخابات به طور قطع نمی‌توان درباره روند شاخص نظری داد اما اگر سیاست‌های دولت در نسبت با بازار تغییری نکند روند بازار به همین صورت خواهد ماند و صف‌های فروش هم سنگین‌تر می‌شوند.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: بازار در حال حاضر تحلیل‌پذیری خود را از دست داده و پیش‌بینی درباره روند آن کاری دشوار است اما می‌توان گفت که به دلیل آنکه بازار مدت‌هاست با صف‌های فروش قفل شده مواجه است مازاد عرضه در آن وجود دارد و همین مسيله باعث می‌شود با تعادل در بازار روند شاخص هم تغییر کند همچنین با وجود چنین وضعیتی ریسک معاملات و سرمایه‌گذاری در بازار هم بالاست و با کاهش شاخص به پایین یک میلیون بازدهی در بازار بالا می‌رود و به محض افتادن چنین اتفاقی بازار با حمایت از سوی دولت و سهامداران مواجه می‌شود.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد