شبندر کی بازگشایی می شود؟ | سهام جایزه شبندر چه شد؟

شبندر کی بازگشایی می شود؟ | سهام جایزه شبندر چه شد؟

شرکت نفت بندر عباس (شبندر) از 12 خرداد ماه امسال به علت تصمیمات مجمع عادی فوق‌العاده و برای تصمیم‌گیری درباره افزایش سرمایه 368 درصدی بسته شد. این نماد کی بازگشایی می شود؟

به گزارش نبض بورس، شرکت پالایش نفت بندر عباس با نماد شبندر از 12 خرداد ماه سال جاری به علت تصمیمات مجمع فوق‌العاده و برای تصمیم‌گیری درباره افزایش سرمایه 368 درصدی بسته شد. این شرکت با سود انباشته حدود چهار هزار میلیارد تومان، از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها اقدام به افزایش سرمایه 10 هزار میلیارد تومانی کرد.

این نماد از ابتدای سال مالی 1399، با قیمت 977 تومان آغاز به کار کرد و تا تیر ماه 1400 به دو هزار و 136 تومان رسید و در یک سال گذشته 56 روز معاملات منفی  و در مقابل 41 روز مثبت را گذرانده است.

شبندر کی بازگشایی می شود؟

با آغاز معاملات فردا شنبه 12 تیر 1400 این نماد درست یک ماه است که بسته می‌باشد. پرسشی که سهامداران آن دارند این است که این نماد کی بازگشایی می‌شود؟

با توجه به اینکه میزان افزایش سرمایه شبندر بیش از 200 درصد بوده است بنابراین نماد تا زمان ثبت تغییرات سرمایه شرکت در روزنامه رسمی کشور متوقف می‌ماند و پس از آن نماد بازگشایی می‌گردد.

البته برخی گمانه زنی‌ها حکایت از آن دارد که این نماد پالایشی احتمالا اواخر تیرماه یا اوایل مرداد ماه سال جاری بازگشایی شود و احتمالا این بازگشایی هم به بعد از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه موکول شود.  

سهام جایزه شبندر چه شد؟

همچنین هنوز سهام جایزه به سبد سهام سهامداران این نماد افزوده نشده است. 

عملکرد شبندر در خرداد ماه چگونه بود؟

بررسی گزارش عملکرد ماهانه شرکت نفت بندر عباس (شبندر) که در پنجم تیر ماه منتشر شد نشان می‌دهد در خرداد ماه امسال پالایشگاه نفت بندر عباس یک میلیون و 602 هزار متر مکعب انواع محصولات پترو پالایشی خود را به فروش رسانده است و نسبت به سال گذشته که یک میلیون و 446 هزار متر مکعب به فروش رسانده بود حدود 11 درصد میزان فروش آن افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که میزان فروش شبندر نسبت به ماه گذشته حدودا 2٫5 درصد افت داشته است.

بیشتر بخوانید:

  • گزارش بورس امروز شنبه 12 تیر 1400
  • عملکرد آریا ساسول در فصل بهار 1400

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد