افزایش نرخ جهانی، برگ برنده شغدیر

افزایش نرخ جهانی، برگ برنده شغدیر

شهاب خدا بخشیان – تحلیلگر شرکت مشاورسرمایه گذاری فاینتک در گفت و گو با اقتصاد آنلاین گفت: شرکت پتروشیمی غدیر با ظرفیت تولید 120.000 تن پلی وینیل کلراید سوسپانسیون ...

به گزارش اقتصادآنلاین، وی افزود: سایر تولیدات شرکت شامل دو محصول میانی اتیلن دی کلراید (EDC) و VCM است و پتروشیمی غدیر برای رسیدن به ظرفیت تولید، مقداری از این دو محصول را خریداری می‌کند.

خدابخشیان بیان کرد: گزارش مرداد و شهریورماه پتروشیمی غدیر از نظر مقدار و نرخ فروش مطلوب بوده و به دلیل کمبود عرضه پلی وینیل کلراید S-65 توسط رقیبان، توانسته است محصول خود را با قیمتی بالاتر از فوب خلیج فارس در رینگ صادراتی بورس کالا عرضه کند.

تحلیلگر شرکت مشاورسرمایه گذاری فاینتک عنوان کرد: مقدار فروش این شرکت در 6 ماهه 1400 بالغ بر 52 هزار تن PVC بوده و قادر است فروش حداقل 120.000 تنی را تا آخر سال محقق سازد.  تغییرات نرخ دو ماده اتیلن و EDC (بخش عمده هزینه مواد مستقیم) و نرخ ارز، از مهم ترین ریسک‌های پیش‌روی شغدیر است. 

به گفته وی باتوجه به قیمت جهانی پلی وینیل کلراید (PVC)  که روز به روز در حال افزایش بوده و به بالاترین سطح تاریخ رسیده است، همچنین می‌توان سود کارشناسی برای سال 1400 را در محدوده 1.400 الی 1.500 تومان و برای سال 1401، در محدوده 2.100 تومان به ازای هر سهم در نظر گرفت.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد