با نیم میلیارد چه خودرویی می‌توان خرید؟

با نیم میلیارد چه خودرویی می‌توان خرید؟

بر اساس قیمت خودروهای کارکرده در بازار فهرستی از متوسط قیمت خرید خودروهای کارکرده در محدوده قیمتی 500 تا یک میلیارد تومان به دست آمده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بنا بر اطلاعات به دست آمده از سایت دیوار و قیمت خودرو کارکرده در بازار خودرو، فهرستی از خودروهای کارکرده در محدوده قیمت نیم میلیارد تا یک میلیارد تومان تهیه شده است.

بر اساس داده‌های فهرست یا جدول زیر، خودروی هایما S5 با قیمت 556 میلیون تومان در بین خودروهای زیر ارزان‌ترین و خودروی مزدا 3N صندوق‌دار مونتاژ با قیمت 932 میلیون تومان گران‌ترین خودرو است.

چری تیگو 5 اکسلنت با قیمت 565 میلیون تومان، چری تیگو 5 IE با قیمت 592 میلیون تومان، جک S5 اتوماتیک 653 میلیون تومان و خودروی 669 میلیون تومان ثبت شده‌اند.

قیمت خودروهای هیوندای اکسنت مونتاژ 696 میلیون تومان، کیا سراتو اتوماتیک 737 میلیون تومان، چری تیگو 7 اکسلنت 748 میلیون تومان و کیا سراتو مونتاژ اتوماتیک آپشنال 761 میلیون تومان اعلام شذه است.

در بین خودروهای جدول زیر خودروهای پژو 2008 با قیمت 816 میلیون تومان و خودروی مزدا 3N صندوق‌دار مونتاژ با قیمت 932 میلیون تومان قیمت بالاتری را دارند.

مطالعه بیشتر: دو ابهام در فروش نقدی هایما S7 پلاس

در جدول زیر خودروهای کارکرده در محدوده قیمتی 500 تا یک میلیارد تومان را مشاهده می‌کنید.(این آمار برای ماشین‌های مدل 1397 به بعد است.)(قیمت‌ها مربوط به خودروهای با کارکرد بیشتر از 10هزار کیلومتر است.)

رشد تولید خودرو در شهریور

گروه صنعتی ایران‌خودرو توانست در شهریورماه امسال بیش از 52 هزار دستگاه خودروی سواری به تولید رسانده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 10 درصدی را تجربه کند. این درحالی است که عدد تولید در شهریورماه سال گذشته 47 هزار و 587 دستگاه بوده است. در همین حال آمار تولید تجمیعی نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته نیز نشان از افزایش تیراژ تولید در این خودروسازی دارد. در نیمه نخست سال گذشته 238 هزار و 279 دستگاه خودروی سواری به تولید رسیده که امسال 859 دستگاه بیشتر از سال گذشته تولید شده است.
تعداد تحویل خودرو به مشتریان نیز در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و از عدد 188 هزار و 472 به 191 هزار و 670 رسیده که افزایش دو درصدی را نشان می‌دهد. گروه صنعتی ایران‌خودرو در بخش تولید خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین نیز پیشرو بوده و توانسته در نیمه نخست امسال آمار قابل توجهی را به جا‌ بگذارد. در نیمه نخست امسال، گروه صنعتی ایران‌خودرو دوهزار و 255 دستگاه محصول تجاری سنگین و نیمه سنگین تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 88 درصدی را به ثبت رسانده است. در همین بازه زمانی تولید کامیون نیز رشد 200 درصدی را تجربه کرده است. تولید محصولات مسافری ایران‌خودرو دیزل با تولید 352 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در صدر بازار این محصولات قرار گرفته است. براساس روند تولید در سال‌های گذشته، پیش‌بینی می‌شود با تامین قطعات های‌تک و کسری‌های موجود، روند تولید در نیمه دوم سال شتاب بگیرد.(ایکوپرس)

 

 

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد