سقوط تاریخی ارزش لیر ترکیه

سقوط تاریخی ارزش لیر ترکیه

کارشناسان پیش بینی می‌کنند ارزش پول ملی ترکیه تا پایان سال جاری میلادی (دی ماه 1400) به نرخ برابری بی سابقه 12 لیر ترکیه در برابر هر دلار آمریکا برسد.

اقتصاد نیوز: به نقل از عصرایران، روند کاهش ارزش پول ملی ترکیه همچنان ادامه دارد و امروز (سه شنبه) لیر ترکیه به کمترین میزان ارزش تاریخی خود در برابر ارزهای خارجی رسید.

به گزارش عصرایران، ارزش برابری هر دلار آمریکا در برابر لیر ترکیه که از صبح روز سه شنبه با رقم 10.05 لیر شروع شده بود به رقم بی سابقه 10.14 لیر در برابر هر دلار آمریکا رسید.

ناظران مسایل اقتصادی ترکیه پیش بینی می کنند سقوط ارزش لیر همچنان ادامه داشته باشد.

سقوط  ارزش لیر به مرز 10 واحد در برابر هر دلار آمریکا در اوایل آبان ماه جاری و در پی بحران دیپلماتیک بین ترکیه و کشورهای اروپایی و آمریکا تشدید شد. اردوغان تهدید کرد سفرای 10 کشور غربی به اتهام دخالت در مسایل داخلی ترکیه اخراج می شوند، اما با وجودی که دولت آنکارا از این اقدام عقب نشست اما دلار که پیشتر زیر 10 لیر بود پس از این تهدیدات در هفته جاری مرز 10 لیر در برابر هر دلار آمریکا را درنوردید و مرز روانی 10 لیر در برابر هر دلار آمریکا شکست و لیر ترکیه در این رقم تثبیت شد.

بر همین اساس کارشناسان مرز روانی 12 لیر را نشانه گرفته و معتقدند تا پایان سال جاری میلادی لیر ترکیه به 12 واحد در برابر هر دلار آمریکا سقوط خواهد کرد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد