سهامداران حفارس و کگهر بخوانند

سهامداران حفارس و کگهر بخوانند

حفارس طی افشای اطلاعات بااهمیت خود از انعقاد یک قرارداد مهم منتهی به سال مالی 29 اسفندماه 1400 خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در روز گذشته برخی از شرکت‌های بورسی اطلاعیه‌هایی را درباره افشای اطلاعات بااهمیت در وبسایت کدال منتشر کردند.

بر این اساس، حفارس طی افشای اطلاعات بااهمیت خود از انعقاد یک قرارداد مهم منتهی به سال مالی 29 اسفندماه 1400 با شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج فارس خبر داد. کگهر نیز در همین راستا از خرید 100 درصد سهام شرکت پرتو انرژی آذر ارس منتهی به سال مالی 30 آذرماه خبر داد. این قرارداد که پیش از این با شرکت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان شرقی به نمایندگی از شرکت بازرگانی دولتی ایران به مبلغ 80 میلیارد تومان منعقد شده بود، 15 آبان ماه 1400 اصلاح شد.

کگهر نیز در افشای اطلاعات بااهمیت منتهی به سال مالی 1400/09/30 آورده است: نیروگاه 500 مگا واتی ارس، یک پروژه قبل از بهره‌برداری بوده که در حال حاضر دارای مجوز ایجاد و بهره‌برداری از نیروگاه تولید برق 500 مگاواتی در زمینی به مساحت 70 هکتار تسطیح شده جهت اجرای این پروژه می‌باشد. زمان ساخت این نیروگاه سه سال و مخارج ساخت و بهره‌برداری نیز حدود 7 هزار و 400 میلیارد تومان برآورد شده است. عملیات اجرایی ساخت این نیروگاه بلافاصله پس از خاتمه مراحل انتقال و تغییر مالکیت به این شرکت آغاز خواهد شد.

با بررسی‌های انجام شده در گزارش طرح توجیهی این طرح، در سال اول بهره‌برداری درآمد حاصل از فروش برق این نیروگاه حدود 950 میلیون تومان بوده که این درآمد در سال‌های آتی متفاوت خواهد بود. سیاست شرکت از خرید و احداث این نیروگاه در منطقه آزاد ارس استفاده از معافیت‌ها و مزایای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد از قبیل بهره‌مندی از معافیت مالیاتی و . . . است.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد