پیش‌بینی بورس هفته دوم فروردین / بورس به تعادل می‌رسد؟

پیش‌بینی بورس هفته دوم فروردین / بورس به تعادل می‌رسد؟

معاملات هفته اول سال 1400 روندی فرسایشی داشت و بورس تنها بازار زیان‌ده هفته اول فروردین شد. اما در هفته دوم معاملات بازار سهام بورس متعادل می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، طی سالیان گذشته دامنه نوسان نامتقارن در بازار سهام امتحان شده بود و همگان می‌دانستند که این روش در بلندمدت جوابگو نیست. حتی برخی از کارشناسان عقیده دارند دامنه نوسان نامتقارن به سهامداران سیگنال ریزشی بودن بازار را می‌دهد و همین امر باعث می‌شود تا جو هیجانی و فشار فروش بیشتر شود.

علی خسروشاهی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تارت‌نیوز در رابطه با دامنه نوسان نامتقارن گفت: دوباره صحبت‌ها و گمانه‌زنی‌ها در رابطه با دامنه نوسان نامتقارن زیاد شده و فکر می‌کنم مسيولین دارند به این نتیجه می‌رسند که تغییر دامنه نوسان در بلندمدت راه به جایی نمی‌برد و مصداق دستکاری در بازار است. دامنه نوسان نامتقارن بازار سهام را فرسایشی می‌کند و سهم یک روز به دلیل تقاضا روندی صعودی دارد اما به این دلیل که جای اصلاحی وجود ندارد یک هفته روندی نزولی پیدا می‌کند و همین موضوع سهامداران را کلافه می‌کند و نقدشوندگی بازار سهام را از بین برده است.

این کارشناس عقیده دارند تا زمانی که دامنه نوسان نامتقارن وجود دارد روند بازار سهام فرسایشی است.

اما از طرفی اخبار سیاسی مثل احتمال برگشت آمریکا به برجام از طرفی و چند سیگنال اقتصادی دیگر از سوی دیگر هرکدام پیام‌های مثبتی را برای سهامداران دارند. توافق ایران و چین، سیگنال مثبت درباره افزایش دامنه نوسان بورس، نوسان قیمت دلار، ادامه سیاست‌ عرضه اولیه و ترسیم چشم‌انداز مثبت سیاستگذاران برای بازار سهام چشم‌انداز هفته آینده را مثبت کرده‌اند.

کارشناسان عقیده دارند پیش‌بینی روند بازار سرمایه به دلیل ابهامات زیاد کمی سخت شده و همین موضوع نیز باعث شده که در عین چشم‌انداز مثبت بازار سرمایه و اصلاح زیاد سهم‌ها، بورس باز هم به دلیل فشار فروش و بی‌اعتمادی نسبت به بازار سهام روندی نزولی داشته باشد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد