موافقت نامه تجارت آزاد با اوراسیا تا 3 ماه دیگر امضا می‌شود

موافقت نامه تجارت آزاد با اوراسیا تا 3 ماه دیگر امضا می‌شود

ایلنا: یک مقام مسيول گفت: موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا پس از تایید مقامات 6 کشور تا سه ماه آینده به امضا خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، میرهادی سیدی در کارگاه بین‌المللی آموزش تجارت با فدراسیون روسیه، با تاکید بر اینکه امضای موافقت‌نامه ایران تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا اهمیت بسیاری دارد، اظهار کرد: تا سه ماه آینده موافقت‌نامه تجارت آزاد به مرحله امضا می‌رسد که زیرساخت مهمی در مبادلات تجاری محسوب می‌شود و بر اساس آن 80 درصد تعرفه‌های گمرکی بین ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا صفر خواهد شد.

مشاور امور بین‌الملل و توافقنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران افزود: برای افزایش تجارت با پنج کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا باید از همین امروز تجار و فعالان اقتصادی تمهیدات خود را برای استفاده از این فرصت به کار ببندند. باید توجه داشت که 50 درصد تجارت امروز جهان بر اساس موافقت‌نامه‌ها با تعرفه اندک انجام می‌شود. سهم ایران در این بخش 5 درصد است که شکاف بزرگی با جهان ایجاد کرده اما امضای موافقت‌نامه با اوراسیا می‌تواند آن را پوشش دهد.

سیدی تاکید کرد: تولید در جهان امروز شامل تهیه مواد اولیه از کشورهای مختلف جهان است که برای دستیابی به آن نیاز به تسهیل روابط وجود دارد که در این مسیر موافقت‌نامه‌ها بسیار کمک‌کننده هستند.

وی گفت: بازار 180 میلیون نفری اوراسیا ظرفیت بسیار عظیمی برای ایران فراهم می‌کند که می‌توانیم از آن بهره‌مند شویم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد