پیش‌فروش پژو زیر قیمت بازار! / شرایط خرید چیست؟

پیش‌فروش پژو زیر قیمت بازار! / شرایط خرید چیست؟

قیمت‌ خودروهای داخلی در بازار ایران رکورد زده و خودروسازان به دلیل کمبود قطعه تولید برخی از انواع خودرو را متوقف کرده‌اند اما با این همه دو خودروساز بزرگ داخلی همچنان در حال پیش‌فروش برخی از خودروهای خود هستند. آن هم با زمان تحویل یک ساله!

به گزارش تجارت‌نیوز، ظرف روزهای گذشته قیمت برخی از خودروها در بازار داخل رکورد زده است. مثلا قیمت پراید به 145 میلیون تومان رسیده. کوییک آر 170 میلیون تومان شده. سمند در‌ آستانه قیمت 300 میلیون تومانی است و قیمت 206 با افزایش زیادی به 290 میلیون تومان رسیده است.

برخی می‌گویند احتمالا دلیل این جهش قیمت، توقف خط تولید خودروهایی چون پراید است که هنوز جایگزینی برای آن وارد بازار نشده و برخی می‌گویند قطعات لازم برای تولید خودروهایی چون 206 موجود نیست. خط تولید این خودروها متوقف شده و همین مساله باعث جهش قیمت خودرو شده است.

با این همه دو خودروساز بزرگ کشور، همچنان در حال پیش‌فروش برخی از محصولات خود هستند. ثبت‌نام خودرو برای تحویل یکساله و با قیمت غیرمشخص. آن هم در حالی که هم خودروسازان با مشکل کمبود قطعه مواجهند و هم اینکه مردم نمی‌دانند سال آینده می‌توانند خودروی ثبت‌نامی خود را تحویل بگیرند یا نه.

از طرف دیگر، قیمت خودروهای پیش‌فروش شده مانند طرح‌های پیش‌فروش دیگر مشخص نیست و قیمت نهایی سال آینده موقع تحویل خودرو مشخص می‌شود. اما مشخص نیست در شرایطی که قیمت خودرو روزانه در حال تغییر است، خریداران سال آینده چه مبلغی باید پرداخت کنند.

جزيیات پیش‌فروش ایران خودرو

در ادامه طرح‌های پیش‌فروش خودرو، ایران خودرو پیش‌فروش جدیدی برای مرداد ماه دارد. طرح پیش‌فروش مرداد ماه ایران خودرو شامل کدام خودروهاست و قیمت خودروهای پیش فروش شده چقدر است؟

در طرح پیش‌فروش یک ساله ایران خودرو، قرار است پنج خودروی پژو 207، رانا پلاس، سورن پلاس، دنا پلاس دستی و اتوماتیک عرضه شود. پیش‌فروش ایران خودرو از شنبه 23 مرداد ماه آغاز شده و امروز دوشنبه 25 مرداد ماه آخرین مهلت ثبت‌نام آن است.

در این طرح، زمان تحویل خودروها تیر تا شهریور ماه سال 1401 است.

در طرح جدید پیش‌فروش ایران خودرو، مبلغ پیش‌پرداخت پژو 207 دستی 108 میلیون تومان است. قیمت اولیه رانا 90 میلیون تومان و قیمت سورن پلاس 102 میلیون تومان است.

همچنین متقاضیان خرید دناپلاس توربوشارژ دستی باید ‍142 میلیون تومان پیش‌پرداخت واریز کنند و این پیش‌پرداخت برای دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک 195 میلیون تومان است.

اما قیمت نهایی این خودروها سال آینده و همزمان با تحویل خودرو مشخص می‌شود. همچنین قرار بود زمان قرعه‌کشی پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه 26 مردادماه برگزار شود که به تعویق افتاد و 31 مرداد ماه برگزار می‌شود.

اگرچه قیمت خودرو مدام در حال افزایش است اما افرادی که در قرعه‌کشی پیش‌فروش خودرو برنده شوند می‌توانند خودرویی با قیمت ارزانتر از بازار بخرند.

متقاضیان برای ثبت‌نام در پیش‌فروش جدید ایران خودرو می‌توانند به آدرس esale.ikco.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد