نحوه خرید اوراق سکه در بورس

نحوه خرید اوراق سکه در بورس

معاون اداری و اعتبارات بانک مرکزی گفت: هر شخصی که در بازار بورس دارای کد بورسی و امکان معامله را داشته باشد می تواند نسبت به خرید این اوراق اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از صداو سیما، عمرانی معاون اداری و اعتبارات بانک مرکزی در خصوص اهداف عرضه اوراق سکه در بورس کالا گفت: یکی از اهداف اصلی انتشار این اوراق بابت تنوع بخشی و سرمایه گذاری مردم هست و اشخاص حقیقی و صندوق‌های سرمایه گذاری طلا می‌توانند نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند
عمرانی افزود: هر شخص حقیقی می‌تواند نسبت به خرید 100 سکه و صندوق‌های طلا هم بدون محدودیت نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.
معاون اداری و اعتبارات بانک مرکزی در خصوص شرایط خرید این اوراق گفت: بازار بورس ما بازار شفافی هست و هر شخصی که در بازار بورس دارای کد بورسی و امکان معامله را داشته باشد می‌تواند نسبت به خرید این اوراق اقدام کند محدودیتی برای اشخاص حقیقی لحاظ نکردیم.
وی تصریح کرد: 17 اردیبهشت 1402 سررسید این اوراق خواهد بود و خریداران این اوراق 2 روش پیش رو دارند یا می‌توانند تا سرسید منتظر بمانند به دلیل این که خرید فیزیکی سکه مشکلاتی دارد و امکان سرقت دارد این اوراق می‌تواند تا سررسید نگهداری شود و یا در معاملات ثانویه این اوراق که بعد از عرضه اولیه امکانش فراهم خواهد شد به قیمت بازار آن را نسبت به فروش اقدام کنند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد