پشت پرده برگزاری مجمع عمومی«چینی مقصود»

پشت پرده برگزاری مجمع عمومی«چینی مقصود»

دولت دوازدهم در حال رفتن و مدیران جدید در حال جایگزینی هستند؛ در زمان فطرت دولت در ایران؛ باند های قدرت در حال تلاش برای بسط قدرت و بلعیدن بی سر و صدای برند تولید ملی ایران یعنی «چینی مقصود» هستند

به گزارش بورس نیوز، دولت دوازدهم در حال رفتن و مدیران جدید در حال جایگزینی هستند؛ در زمان فطرت دولت در ایران؛ باند‌های قدرت در حال تلاش برای بسط قدرت و بلعیدن بی سر و صدای برند تولید ملی ایران یعنی «چینی مقصود» هستند

«چینی مقصود» زمانی برند تولید ملی محسوب می‌شد؛ در آستانه تعطیلی کامل و تصاحب توسط «گروه #توسعه_ملی» است. قرار است روز پنج شنبه 14 تیرماه بدون طی شدن شرایط قانونی و به دور چشم نهاد‌های نظارتی یک نماد «تولید ملی» ایران با عناوین مختلف در اختیار یک گروه خاص قرار گیرد.

شـرکت «چینی مقصـود» با سـابقه چندین سـاله در حوزه تولید دارای برند معتبری هسـت و تولیدات کیفی و متنوع داشـته و روزگاری که فعالیت های شـرکت همراه با رونق بوده اسـت چند هزار نفر اشـتغال زایی داشته است اکنون به دلیل سوء استفاده یک گروه در توسعه ملی با همکاری فردی به نام مهدی ایمانی در حال تعطیل شدن است.

«چینی مقصود» که زمانی برند تولید ملی محسوب می‌شد؛ در آستانه تعطیلی کامل و مصادره توسط باند معروف «گروه توسعه ملی» است. قرار است روز پنج شنبه 14 تیرماه بدون طی شدن شرایط قانونی و در زمانی این کار صورت می‌گیرد که دولت در حال تغییر و تحول است.

طبق اسناد؛ در طی 20 سال گذشته سهم 35 درصدی توسعه ملی پرداخت نشده، اما با این وجود روز پنج شنبه قرار است مهم‌ترین تولیدی کشور به حراج گذاشته شود.

بنابر این گزارش از آنجایی که 35 درصـد سـهم این مجموعه متعلق به گروه توسـعه ملی می باشـد جهت جلوگیری از اتلاف منابع ملی و اصـلاح سـو مدیریت و لزوم حفاظت و حراسـت از منافع ملی و بیت المال و همچینین حفظ منافع سـهامداران که 65 درصـد آن متعلق به بخش خصـوصـ ی اسـت لزوم ورود جدی سازمان‌های نظارتی و اطلاعاتی جهت رسـ یدگی به مشکلات و بررسی تخلفات و صدور دستورات مقتضی مورد انتظار است و ضرورت دارد.

پس از فوت مرحوم غلامرضـا ایمانی بنیانگذار و موسـس گروه کارخانجات چینی مقصـود (شـامل 20شـرکت اعم از شـرکتهای چینی مقصـود، سـارگل شـرق، سـپیده جام توس و سـاینا، آذین قالب، قاشـق و چنگال درسـا، سـفید فوم و ...) با بیش از 2000 پرسـنل در حال ورشکستگی کامل و حرج ایست.

در خصوص وضعیت پیش آمده؛ مهدی ایمانی که با انتخاب از طریق رای سـایر سـهامداران انتخاب شـدند، با سـوء اسـتفاده از نام افراد خاص دولتی و همچنین موقعیت خود با وجود اینکه در چند ماه اخیر حیات مرحوم غلامرضـا ایمانی ایشـان به همراه معاونت مالی گروه خانم (س) که از واحد مالی اخراج شـده بودند توانسـتند با همراه کردن برخی افراد دیگر تخلفات گسـترده و عدید‌های را در قالب شـرکت های دینوا آلمان، توسـعه تجارات مقصود و خاک گیتی گستر آرکا که تماما متعلق به آقای مهدی ایمانی می باشند مرتکب شده که اهم این تخلفات و جرایم عبارتند از.

الف- شـرکتهای گروه کارخانجات مقصـود در جایگاه مدیرعامل شـرکت چینی مقصـود و نماینده چینی مقصـود در شـرکتهای تابع و جایگاه قائم مقام مالی قبل از انتصاب سمت

فرار مالیاتی بسیار سنگین و عدم پرداخت بدهی های معوقه شرکت چینی مقصود و شرکت های تابع به سازمان امور مالیاتی و سایر نهادهای مرتبط که تنها جهت پیشگیری از ممنوع الخروج شدن اقدام به صدور چند فقره چک مدت دار نموده است.

جایگاه مدیر عامل شـرکت چینی مقصـود برخلاف ماده 129 قانون تجارت از طریق شـرکت دیگری که متعلق به آقای مهدی ایمانی میباشـد اقدام به خرید مواد اولیه و فروش محصولات شرکت چینی مقصود و شرکت های تابع می نماید.

افزایش سـرمایه، تغییر در تعداد سـهام خود) مهدی ایمانی (اضـافه نمودن سـهامدار جدید از طریق کسـر از سـهام سـایر سـهامداران در برخی شـرکت های گروه بدون برگزاری مجمع و عدم اقدام طبق اعلام صورت گرفته توسط شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی (مستندات طبق پیوست 4 صفحه 2 ارسال می گردد).

عدم پیگیری در خصـوص بازگشـایى حسـابهاى بانکی شرکت و عدم اخذ مجوز مبنی بر استفاده از حسابهاى شخصى خود در خصوص وصول مطالبات شرکت، صدور اسناد آتى جهت پرداخت بدهى شرکت به ارگانهای دولتى و تامین کنندگان. (لیست حسابهای بانکی طبق پیوست 5 ارسال می گردد).

حذف سیستم جامع ERP مجموعه مقصود و استقرارسیستم مالی جدید جهت ایجاد دفاتر ثانویه.

رد شـدن حسـابها و دفاتر مجموعه مقصـود با وجود ترازنامه های غیر واقعی که نشـان دهنده بی کفایت بودن مدیران حاضـر واحد مالی، خانم (س) است.

دریافت تسهیلات ارزی و ریالی از بانک ملت با استفاده از تضامین و اسناد مربوط به شرکت و استفاده شخصی از تسهیلات ماخوذه

شرکت تولیدی چینی مقصـود سـهامدار 56 درصـدی در کارخانه سـپیده جام توس) تولید ظروف اپال (می باشـد. کارخانه سـپیده جام توس سـود ده می باشـد. 33 درصـد از سـهام این کارخانه متعلق به شـرکت خصـوص سازی می باشد. این شرکت پیرو مطالبات شهرداری قم، سهام 33 درصدی شرکت سپیده جام را به شـهرداری ارائه نمود. مدیران وقت مدیرعامل و مدیرمالی شـرکت سـپیده جام توس در اسـناد مالی دسـت برده و این کارخانه را زیان ده اعلام نموده اند و تاکنون حاضر به ارائه اسناد مالی به شهرداری قم نشده اند.

ینک آقای مهدی ایمانی با کمک آقای محمد حسـن ایمانی) رئیس هیئت مدیره سـپیده جام توس وقت که در حال حاضـر رئیس هیئت مدیره آقای مهد‌ی ایمانی هسـتند (تمامی درآمد این کارخانه را خارج و در شـرکتهای ضـرر ده دیگر سـرمایه گذاری می نماید. قسـمت عمده‌ای از درآمد این شـرکت هم روانه حسـابهای آلمانی شـرکت دینوا در آلمان متعلق به آقای مهدی ایمانی می شـود تا وی مواد اولیه و دسـتگاههای کارخانجات را با کیفیتی نامرغوب با مبالغ ی غیرمنطقی وارد کشور نماید.

 توسـط این افراد در حال انجام اسـت. سـهامدار دولتی کارخانه سـپیده جام در جلسـات هیئت مدیره شـرکت نمی نماید و هیچ کاری به چپاول و غارت سرمایه ملی و بیت المال توسط این افراد ندارد.

شـرکت تولیدی چینی مقصـود پیرو پیگیری مرحوم آقای غلامرضـا ایمانی ورشـکسـته اعلام شـد، رای از شـعبه‌ی بدوی صـادر گردید. چند معترض ثالث وارد پرونده شـدند که تا کارشـناسـ ی 7 نفره هم پرونده پیش رفت، همه‌ی کارشـناسـان از یکنفره تا 7 نفره متفق القول اعلام ورشـکسـتگی نمودند، در زمان صـدور رای حفاظت قوه قضـائیه با تحریک کذب آقای مهدی ایمانی به پرونده نظارت قاضـ ی پرونده علیرغم نظر 16 نفر کارشـناس ورشـکسـتگی را بصـورت کامل رد نمود. اعتراض تجـدـی د نظرخواهی اتفـاق افتـاد کـه پرونـده ـبه محـاکم تجـدـی د نظر تهران ارجـاع شـــده و منتظر وـقت نظـارت می بـاشـد، آنچه در این پرونـده به وضوح قابل رسیدگی است ورشکستگی به تقصیر توسط آقای گلکار می باشد که جای بررسی توسط دادستان با تیم کارشناس مجرب بی طرف را دارد.

کارشـکنی مسـتقیم و غیر مسـتقیم آقای مهدی ایمانی در اعلام ورشـکسـتگی های شـرکتهای چینی مقصـود، سـپیده جام توس، گلنقش توس که واقعا در شـرایط بغرنج اقتصـادی بسـر می برند برای جلوگیری از ورود دادسـتان و سـیسـتم قضـایی به حسـابرسـی سـالهای گذشـته‌ی دفاتر و حسـابهای شـرکت که اگر این بررسـی صـورت پذیرد ورشـکسـتگی به تقصیر محرز و عوامل اتلاف اموال عمومی کشـور نیز مشـخص می گردد و لازم به ذکر اسـت طی سـالهای اخیر سـمت آقای مهدی ایمانی در واحد مالی قائم مقام مالی گروه و خانم سـاقی معاونت مالی گروه (همسـر سـوم آقای مهدی ایمانی) بوده که با وجود القاب والا مقامی (مستندات طبق پیوست 7 ارسال می گردد) نیز شانه از مسئولیت خالی کرده و بسیاری از حسابهای باز را با عنوان ورشکستگی بلاتکلیف نموده اند.

9- با توجه به وجود 2 عدد نیروگاه برق دائم کار در سـپیده جام که ظرفیت تولید هر یک 3 مگا وات برق اسـت، آقای مهدی ایمانی سـهمیه گازوئیل نیروگاه ها را در بازار آزاد بفروش می رساند.

10- تملقات و تعریف و تمجیدهای آقای مهدی ایمانی از شـخص خود در روزنامه سـراسـری کشـوری و نشـر اکاذیب در نشـریه داخلی مقصـود (مسـتندات طبق پیوست 10 ارسال می گردد) و همچنین پرداخت مبالغ میلیاردی با عنوان جهیزیه بدون کسب تکلیف از سهامداران عام (بیت المال) و سایرسهامداران حقیقی

11- عدم برنامه ریزی در خصـوص خرید آجرنسـوز مورد نیاز کوره ها که منجر به ریزش کوره شـرکت سـپیده جام سـاینا با ظرفیت تولید بالا و تحمیل خسـارت به شرکا گردید که توسط آقای مهدی ایمانی مبلغ غیر واقعی 17میلیارد تومان جهت بازسانی اعلام شده است.

12- فردی به نام گلکار با داشتن کمترین سهم با توجه به سـابقه همکاری با مجموعه در جایگاه مدیرعامل بدون حضـور در مجموعه و اطلاع از محتویات نامه ها همچون ماشـین امضـا اقدام به امضـای مسـتندات می نمودند که طی سـال اخیر تغییری در رویه خود نداشـته و در این میان فرزند ایشـان آقای امیرحسـین گلکار نیز با خرید محصـولات با نرخ بسیار پایین تر از نرخ مصوب سود مورد نظر را کسب نموده است.

ب - شرکت دینوا

1. خرید مواد اولیه مجموعه به صورت انحصاری از طریق شرکت واسط آلمانی (دینوا) متعلق به مهدی ایمانی بصورت رسمی و غیررسمی.

2. دریافت اقامت خود و خانواده (همسـر اول و فرزندان) در آلمان از طریق شـرکت دینوا و همچنین پاسپورت دوم شده است که اکثر ورود و خروج های ایشان از کشور از طریق این پاسپورت صورت می پذیرد

3. نامشخص بودن وضعیت واریزی های مجموعه به حساب بانکی آقای مهدی ایمانی در کشور آلمان

4. بابت تسـهیلات ارزی بانک ملت به چینی مقصـود، کالاهای خریداری شـده در مقابل خروج ارز از کشـور، کالاهائی غیرواقعی بوده که ارزش بسـیار ناچیز دارد که در این زمینه بازرسین خود بانک ملت نیز گزارشات مفصلی ارائه نموده اند.

این اقدامات در زمان مدیریت عاملی آقای علی گلکار اتفاق افتاده اســت و پرونده‌ای در همین راســتا در شــعبه 1065 دادگاه مفاصــد اقتصــادی مطرح و درحال رسـ یدگی اسـت اما جای بسـ ی تعجب اسـت که هیچ وثیقه یا قرار مناسـبی از مدیرعامل عامل خاطی اخذ نشـده و ایشـان با تبانی با آقای مهدی ایمان ی در حال خروج پولهای شـرکت های چینی مقصـود و سـپیده جام توس تحت عنوان خرید موارد اولیه و دسـتگاههای کارخانه ها از طریق شـرکت آلمانی آق ای مهدی ایمانی (دینوا) و شرکت های ایرانی آقای مهدی ایمانیتوسعه تجارت مقصود و خاک گیتی گستر آرکا هستند.

ارز کشور و سرمایه های این کارخانه ها با امضاء و پشتیبانی آقای گلکار به حساب آلمانی آقای مهدی ایمانی سرازیر می گردد.

5. دریافت دلار و ارز به صـورت دسـتی و یا الزام واریز به حسـاب بانکی دینوا آلمان توسـط برخی مشـتریان به ویژه مشـتریان غیر ایرانی

6. سـود سـال 97 و 98شـرکت برای خرید یکسـری دسـتگاهها و ماشـین آلات واهی به حسـاب شـخصـی آقای مهدی ایمانی (شـرکت دینوا) در آلمان بدون وجود هیچ صورتجلسه هیئت مدیره و یا دستور فردی که بتوان مسئولیت را منتسب به وی نمود واریز گردیده و هیچ برگشتی نیز نداشته است.

7. شرکت چینی مقصود اقدام به گشایش اعتبار 9 میلیون دلاری از طریق بانک ملی جهت خرید پمپ پنوماتیک انجام داده که ایرادات و تخلفاتی شفافی رخ داده، اولا این پمپ ها هیچ کاربردی برای هیچ یک از کارخانه های گروه ندارد، ثانیا پمپ ارسـال شـده به ایران تلمبه دوچرخه بوده و ارزش ارزی آنهاکمتر از 600هزار دلار بوده اسـت و مبلغ ارز برای آقای رمضـان رزمجو واریز شـده اسـت. سـپس آقای رمضـان رزمجو ارز دریافتی از بانک ملی را دریافت و پس از مدتی نگهداری، درصـد خود را برداشـت و الباقی به آقای مهدی ایمانی در آلمان تحویل نموده اسـت سـپس بانک ملی در ایران علیه آقای مهدی ایمانی و آقای شـهرام صـنایعی شـکایت نموده و متاسـفانه با توجه به نحوه‌ی اقدام اسـناد مسـتقیم وجود ندارد و می بایسـت حسـابهای آقای مهدی ایمانی و خانواده شرکت دینوا و آقای جاویدنیا (شریک شرکت دینوا آقای مهدی ایمانی در آلمان) بررسی گردد.

8- حدود مبلغ 6 میلیون دلار وجه بابت خرید دستگاههای کارخانجات مقصود، سپیده جام توس و چینی البرز توسط بانک ملت پرداخت گردیده اســت که مجددا واســطه‌ی خرید آقای رمضــان رزمجو بوده و با تبانی پس از دریافت مبالغ تحویل آقای مهدی ایمانی و آقای جاویدنیا در آلمان نموده است.

هر دو موضوع بند 7 و 8 دارای پرونده های باز حقوقی و کیفری است. مرحوم آقای غلامرضا ایمانی برای خرید دستگاههای کارخانه های خود برنامه ریز‌ی نمودند ولی متاسفانه آقای مهدی ایمانی با علم به شرایط موجود قسمت عمده‌ای از وجوه را درآلمان تصاحب نمودند و نسبت به عودت و یا خرید دستگاه ها اقدامی صورت نپذیرفته است.

9. سـود سـال مالی 1398 شـرکت سـپیده جام توس و شـرکت سـپیده جام سـاینا به همراه مبالغی دیگر بصـورت کامل به حسـاب آلمان آقای مهدی ایمانی واری ز گردید که نسـبت به خرید دسـتگاه برای توسـعه خط تولید شـرکت های سـپیده جام توس، چینی مقصـود و راه اندازی کارخانجات کاغذ با پایه‌ی آهک اقدام نمایند، بدین منظور آقای مهندس برومند از مدیران مجموعه مقصــود جهت خرید دســتگاهها به چین رفتند و با تبانی آقای مهدی ایمانی دســتگاههایی با رارداد هایی خلاف واقع و آنچه که مدنظر یک کارخانهی تولیدی بوده تنظیم و ســپس مبالغ به حســاب آلمان آقای مهدی ایمانی واریز گردید و قســمت بزرگی از سرمایه ملی تلف شده است که اگر حسابهای ایشان بررسی گردد رسوب مبلغ بزرگی از پولهای واریز شده طی 2 سال اخیر مشخص خواهد شد.

10. ســالانه خروج قابل ملاحظه‌ای کالا از کارخانجات مقصــود به کشــور آلمان جهت شــرکت در نمایشــگاه آن کشــور (Ambiente) ارســال می گردد که هیچگونه حقوق و گمرکات از طریق دو کشـور به دلیل اعلام نمایشـگاهی بودن کالاها پرداخت نمی گردد و کالاها به مجموعه عودت نمی گردد و ارز حاصل از فروش در آلمان بدون احتساب در دفاتر در اختیار آقای مهدی ایمانی است و در پایان سال کالاها با نرخ 1 ریال در دفاتر ثبت می گردند.

11. خرید مواد اولیهی کارخانه (خریدهای خارجی) بصـورت کاملا انحصـاری تماما از طریق شـرکت آلمان و عمانی آقای مهدی ایمانی انجام می گردد از جمله خرید آب طلاهائی که بنابر گواهی افراد متخصـص این موضـوع از جمله مدیرعامل شـرکت گلنقش هم قیمتها بالاتر از حد متعادل بوده و هم کیفیت بسـیار پایین این محصـولات باعث ورود ضـرر بسـیار به کارخانه گلنقش شـده صـرفا برای سـود نامشروع موجود در خرید برای آقای مهدی ایمانی بوده است که علاوه بر این آب طلاهای درجه یک وارد شـده توسـط ایشـان در بازار داخلی به فروش می رسـد و با آب طلای بی کیفیت جایگزین می گردد که از طریق آزمایش خلوص آب طلاهای مورد استفاده در ظروف چینی مقصود و چینی سارگل می توان به این امر پی برد.

12. واردات اســتیل درجه یک مورد نیاز کارخانه تولید قاشــق و چنگال درســا و فروش آنها در بازار داخلی و جایگزین نمودن با اســتیل درجه 3 و اســتفاده در کارخانه مذکور.

ج - شرکت توسعه تجارت مقصود

تهیه بخشـی از مواد اولیه مجتمع تولیدی چینی مقصـود و شـرکتهای تابع توسـط شـرکت توسـعه تجارت مقصـود که نسـبت به انعقاد قرارداد حق العمل کار با هریک از شرکت های مجموعه مقصود اقدام نموده است.

2. عدم شـفافیت صـادرات و واردات انجام شـده از طریق کارت بازرگانی های متعلق به شـرکتهای آقای مهدی ایمانی در ایران و نامشـخص بودن نحوه و میزان بازگشت ارز.

3. خرید مواد اولیه بدون کیفیت و با قیمت های گزاف و برداشت حق العمل از محل معاملات انجام شده با شرکت.

4. فرار مالیاتی شرکت توسعه تجارت مقصود با دست بردن در حسابها و اقدام به واردات غیر رسمی و صادرات

د- شرکت خاک گیتی گستر

1. تهیه بخشـی از مواد اولیه مجتمع تولیدی چینی مقصـود و شـرکتهای تابع توسـط شـرکت خاک گیتی گسـتر آرکا که نسـبت به انعقاد قرارداد حق العمل کار با هریک از شرکت های مجموعه مقصود اقدام نموده است.

منبع: سایت دیده بان ایران

آخرین اخبار بورس و اقتصاد