آب کدام مشترکان قطع می شود؟

آب کدام مشترکان قطع می شود؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص قطع آب مشترکان در روزهای پیش رو توضیحاتی را ارايه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: امسال به لحاظ کاهش بارندگی در کشور سال ویژه‌ای است، در مقایسه با 50 سال اخیر میزان بارش‌ها در سراسر کشور به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

بختیاری بیان کرد: از روز گذشته برای مشترکان اخطار قطع آب را صادر کرده‌ایم.

او ادامه داد: ما بنا نداریم آب مشترکان در تهران و استان‌های مجاور را قطع کنیم، بنابراین اولویت اول ما اخطار و سپس کاهش فشار است و با این حال عدم توجه به این هشدار‌ها قطعی آب را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص جیره بندی آب در تهران گفت: امسال ما برنامه‌ای برای قطعی یا جیره بندی آب تا به امروز نداشته‌ایم و نخواهیم داشت، ولی وضعیت نگران کننده‌ای را در سد‌های استان تهران شاهد هستیم.

بختیاری اضافه کرد: به زودی در مناطق پرمصرف هم کاهش فشار آب را اعمال خواهیم کرد، ولی برنامه‌ای برای جیره‌بندی و سهمیه بندی آب تا این لحظه در استان تهران نداریم.

او تصریح کرد: میزان سرانه مصرف 14 مترمکعب برابر با 14 هزار لیتر در ماه است که اگر این عدد بیش از 4 برابر افزایش پیدا کند، اخطار و قطعی آب را در برخواهد داشت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران بیان کرد: سه وضعیت سبز، نارنجی و قرمز را برای تهران تعریف کرده‌ایم که سال گذشته به دلیل وضعیت مناسب بارش‌ها در قسمت سبز قرار داشتیم و وضعیت ذخایر سد‌ها خوب بود، اما امسال شهر و استان تهران در قسمت نارنجی قرار گرفته است و تا به این لحظه وارد شرایط قرمز نشده‌ایم و اگر خدایی نکرده میزان مصرف افزایش یابد و بیش از حد مجاز که برای این مسيله در نظر گرفته شده پیش برویم در اولین اقدام آب مشترکان پرمصرف را قطع خواهیم کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار حوزه انرژی را در صفحه انرژی و کالا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد